بازی هافناوریکسب و کار

کاهش درآمد فاکس‌کان در سه ماهه چهارم 2019: تولید انبوه بدون تاخیر آیفون 12

فاکس‌کان، یکی از بزرگترین سازندگان اصلی تجهیزات سخت‌افزاری گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد جنگ اقتصادی صورت گرفته میان دولت‌های چین و امریکا تاثیر محسوسی بر درآمد مالی کمپانی‌هایی همچون فاکس‌کان گذشته و کاهش درآمد را برای آنها به دنبال داشته است.

تاثیر جنگ اقتصادی چین و امریکا بر کاهش درآمد فاکس‌کان

درآمد فاکس‌کان در دوره منتهی به دسامبر 2019 حدودا 24 درصد کاهش پیدا کرده است. درآمد خالص این کمپانی بزرگ در طول سه ماهه چهارم سال 2019 قریب به 1.58 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با درآمد خالص 2.05 میلیارد دلاری در سه ماهه پایانی 2018 کاهش قابل توجهی داشته است. اما به نظر می‌رسد عملکرد مالی فاکس‌کان در سه ماهه نخست 2020 حتی بدتر از سه ماهه قبل باشد چرا که علاوه بر تاثیر تحریم‌های امریکا، شیوع ویروس کرونا نیز به طور مشهودی روی عملکرد این کمپانی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اما اکنون که اوضاع در چین رو به بهبود است، سازندگانی مانند فاکس‌کان تلاش می کنند که هر چه سریع‌تر به تولید در حالت عادی مشغول شوند. این کمپانی امیدوار است بتواند طبق زمان‌بندی انجام شده، تولید انبوه آیفون 12 اپل را آغاز کند. با اینکه مشکلاتی در تامین قطعات ضروری و مورد نیاز آیفون‌های نسل بعد وجود دارد، اپل می‌تواند مطابق برنامه آیفون 5G نسل بعد خود را نیز روانه بازار کند. بعد از شیوع کرونا در چین، فاکس‌کان نزدیک به 810 هزار تن از کارگران خود را به خانه فرستاد اما اکنون اکثریت آنها در حال بازگشت به 27 کارخانه اصلی فاکس‌کان هستند. ضمن اینکه اپل تقریبا کار مهندسی دستگاه‌های خود را به اتمام رسانده بنابراین همه چیز برای عرضه آیفون‌های نسل بعد به همراه آیپد پرو جدید و مک‌بوک ایر رتینا با کیبورد جدید Magic آماده به نظر می‌رسد.

عرضه آیفون 12 مطابق برنامه انجام می‌شود

به گزارش بلومبوگ، اپل می‌تواند پائیز امسال آیفون 12 را معرفی کند اما احتمال تاخیر در رونمایی مک‌بوک‌های مبتنی بر ARM و کامپیوترهای دسکتاپ این کمپانی وجود دارد. از آنجایی که خرید دستگاه‌های جدید گران‌قیمت اپل در این شرایط و روزهای دشوار برای کاربران ممکن است مقدور نباشد، مواردی مانند آیفون 9 یا SE2 می‌تواند برگ برنده کوپرتینویی‌ها باشد. تامین‌کنندگان قطعات اپل همچنان در مورد اینکه ممکن است آیفون‌های جدید مورد استقبال کاربران قرار نگیرند نگرانند. یکی از تولیدکنندگان اصلی نمایشگر به روییترز خبر داده است که پیش‌تر نیاز به 70 میلیون نمایشگر آیفون برآورد شده بود اما حالا این مقدار به 58 میلیون واحد پنل صفحه نمایش کاهش پیدا کرده است. در عین حال فاکس‌کان در حال توسعه کارخانجات خود در هند و ویتنام است. این کمپانی 560 میلیون دلار برای ساخت کارخانجات تولیدی جدید در این دو کشور سرمایه گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا