فناوری

بنیان‌گذار شیائومی درحال آزمایش خودرو الکتریکی این شرکت در برف رویت شد

همانطور که می‌دانید شیائومی در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند شناخته‌شده است‌‌. اما دنیای تکنولوژی در مسیری قرار گرفته‌است که صرفاً تولید گوشی برای شرکت‌ها راضی‌کننده‌ نیست. به همین دلیل شرکت‌ها پیوسته به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن، درآمد خود را چندین برابر کنند. شیائومی نیز هم‌اکنون در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی خود می‌باشد و اخیراً آزمایش خودرو الکتریکی خود را در شرایط مختلف آب‌وهوایی آغاز کرده‌است. براساس آخرین گزارش‌ها لی جون، بنیان‌گذار این شیائومی، درحال آزمایش خودرو الکتریکی این شرکت در برف رویت شده‌است.

آزمایش خودرو الکتریکی شیائومی در برف

اوایل این هفته، یکی از نویسندگان اخبار فناوری در ویبو تصاویری را منتشر کرد که غول فناوری چینی را در حال آزمایش خودرو الکتریکی شیائومی که هنوز معرفی نشده است، نشان می‌دهد. طبق آنچه وبلاگ‌نویسی که تصاویر را در وب‌سایت چینی میکروبلاگینگ به‌اشتراک گذاشته‌است، می‌گوید، خود لی‌ جون در این آزمایش حضور داشت. به عبارت دیگر، این برند چینی درحال آزمایش خودرو خود در شرایط آب‌وهوایی سرد است تا آن را به‌درستی کالیبره کند.

آزمایش خودرو الکتریکی شیائومی در برف

دو مدل خودروی الکتریکی در طبیعت برفی مشاهده شد و ظاهراً لی جون پشت فرمان یکی از واحدهای آزمایشی بوده است. این یعنی که او شخصاً آزمایشات خودروی جدید را انجام می‌دهد. با نگاهی به تصاویر لورفته، می‌توان گفت که شیائومی در پنهان‌کردن بیشتر المان‌های ظاهری خودرو برقی خود موفق بوده‌است. البته شکل کلی خودرو در این تصاویر قابل‌تشخیص است. بنابراین می‌توان انتظار داشت اولین خودرو برقی غول فناوری چینی، یک سواری اسپرت باشد.

وبلاگ‌نویس مذکور همچنین ادعا می‌کند که یک سنسور LiDAR نیز در سقف خودرو تعبیه شده‌است که نشان می‌دهد این محصول از قابلیت رانندگی خودکار یا کمک‌ راننده برخوردار خواهد بود. جزئیات دقیق‌تری در مورد این خودرو هنوز دردسترس نیست، اما انتظار می‌رود اولین خودروی برقی این شرکت یک سواری سایز متوسط ​​باشد که در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد. علاوه بر این، شایعه شده‌است که این خودرو در اواخر سال جاری معرفی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اولین فروش این خودرو در سال 2024 آغاز خواهد شد.

  • شیائومی از نمونه اولیه خودرو برقی خود در ماه آگوست رونمایی می‌ کند
  • کارخانه تولید خودروی الکترونیکی شیائومی سال 2024 در پکن راه اندازی می شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا