فناوری

مایکروسافت هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای اخراج هزاران نفر از کارمندان خود آماده می‌شود. این شرکت قصد دارد با حدود 5 درصد از نیروی کار خود خداحافظی کند. این یعنی مایکروسافت در نظر دارد بیشتر از 10000 نفر از 220000 کارمند این شرکت را اخراج کند. این اقدام به‌دنبال جدیدترین موج اخراج‌ها در صنعت فناوری آمریکا صورت می‌گیرد. در ماه‌های اخیر، شرکت‌هایی مثل آمازون و متا پلتفرمز در واکنش به کندی تقاضا و کاهش مخارج، کارمندان خود را اخراج کرده‌اند.

هنوز تاریخ دقیقی را برای تعدیل نیروی موردانتظار اعلام نشده است، اما به گفته منبعی آگاه، این شرکت احتمالاً قبل از گزارش مالی سه‌ماهه اول 2023، تعدیل نیروی گسترده پرسنل خود را آغاز می‌کند و حتی انتظار می‌رود این روند از امروز آغاز شود‌.

اخراج هزاران نفر از کارمندان مایکروسافت

اخراج هزاران نفر از کارمندان مایکروسافت

به گزارش بلومبرگ از امروز تعدادی از نیروهای مایکروسافت در بخش‌های مهندسی این شرکت اخراج می‌شوند. به نظر می‌رسد که تعدیل نیروی سال جاری به‌طرز قابل‌توجهی گسترده‌تر از اخراج‌های سال گذشته خواهد بود. در سال 2022، این شرکت فقط یک درصد نیروهای خود را اخراج کرد. اما همانطور که می‌بینید این شرکت تصمیم دارد در سال جاری حدود 5 درصد کارمندان خود را اخراج کند. این در حالی است که شرکت مذکور ژوئیه سال گذشته اعلام کرده بود تعداد اندکی از مشاغل حذف شده‌اند و این شرکت در آینده شمار کارمندانش را افزایش خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد که تعدیل نیروهای گذشته بر برخی فعالیت‌های شرکت مثل مشاوره و ارائه راهکار به مشتریان تأثیرگذار بود. بنابراین مایکروسافت قصد دارد که این روند را ادامه دهد.

مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری است که درحال‌حاضر با چالش‌‌های اقتصادی بسیاری مواجه شده‌است. خبر تعدیل نیروی مایکروسافت در‌حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل نیز خبر دیگری در مورد تصمیم این شرکت برای مرخصی نامحدود کارمندان منتشر شده‌بود. کارمندانی که مانده مرخصی استفاده نشده دارند نیز در ماه آوریل پرداخت یک‌باره دریافت خواهند کرد و مدیران می‌توانند زمان این مرخصی نامحدود را تأیید کنند.

براساس خبر منتشرشده، غول فناوری مرخصی نامحدود خود را که شامل تمام کارمندان حقوق‌بگیر مستقر در ایالات متحده می‌شود، «تعطیلی اختیاری» نامید. این موضوع از طریق ایمیل «کاتلین هوگان»، مدیر ارشد مایکروسافت، به کارمندان اعلام شد.

این تعدیل نیرو تنها چند هفته پس از هشدار ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در مورد چالش‌های پیش‌ روی صنعت فناوری، صورت می‌گیرد. نادلا در مصاحبه‌ای با CNBC تایید کرد کرد که مایکروسافت از تغییرات جهانی مصون نیست و از نیاز شرکت‌های فناوری برای کارآمدبودن صحبت کرد. همچنین او اشاره کرد که دو سال آینده احتمالاً چالش‌برانگیزترین سال‌های مایکروسافت خواهد بود.

  • پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 به پایان رسید
  • ابراز نگرانی Nvidia و Google از احتمال خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا