فناوری

دست مسیحایی ایلان ماسک بر توییتر – قابلیت ویرایش توییت خواهد آمد

ظاهرا ایلان ماسک پایش را به هر کجا که می‌گذارد، گل و بلبل سبز می‌شود و مشکلات اصلی آن برطرف می‌شود و خنده بر لبان همگان پدید می‌آورد. او که در ماه گذشته نقش مسیح را برای اوکراین و علاقه‌مندان به فعالیت خود بازی کرده است، اخیرا با خرید بیشترین درصد از سهام توییتر، تبدیل به یکی از تاثیرگذارتین اشخاص بر نقشه‌ی راه این شرکت نیز خواهد شد و اولین قدم خود برای به دست آوردن دل کاربران این شبکه اجتماعی را با برگزاری یک همه‌پرسی برداشته است. با سر و صدایی که این همه پرسی در توییتر به راه انداخت، بخش پشتیبانی توییتر اعلام کرد که تلاش خود برای اضافه کردن قابلیت ویرایش توییت آغاز کرده است و کاربران به زودی از آن استفاده خواهند کرد.

  • نظرسنجی ماسک از کاربران توییتر برای افزودن دکمه ویرایش توییت‌ ها
  • انتخاب متن در توییتر نسخه اندروید – لطف یا وظیفه؟

قابلیت ویرایش توییت دقیقا چه زمانی آماده می‌شود؟

از همان روزی که وبسایت توییتر به روی جهانیان باز شد، نبود یک قابلیت اساسی حس می‌شد و آن قابلیت ویرایش توییت‌های کاربران بود.
زیرمجموعه‌ای از کاربران توییتر مدت‌هاست که از شرکت التماس می‌کنند تا به آنها اجازه دهد تا پس از انتشار توییت، اشتباهات تایپی و سایر خطاهای موجود در 280 کاراکتر خود را برطرف کنند. توییتر روز سه شنبه در توییتی نوشت:

«اکنون که همه می پرسند… بله، ما از سال گذشته روی یک ویژگی ویرایش کار می کنیم! نه، ما این ایده را از یک نظرسنجی دریافت نکردیم. ما در ماه‌های آینده آزمایش را در آزمایشگاه‌های TwitterBlue آغاز می‌کنیم تا یاد بگیریم چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی کار نمی‌کند، و چه چیزی ممکن است.”

دست مسیحایی ایلان ماسک بر توییتر - قابلیت ویرایش توییت خواهد آمد

اگر دقت کنید در جمله‌ی دوم این توییت اعلام شده که آن‌ها ایده‌ی ویرایش توییت را از یک نظرسنجی دریافت نکرده‌اند. منظور توییتر از نظرسنجی، همان توییت معروف ایلان ماسک است که پرسیده بود آیا کاربران با اضافه شدن قابلیت ویرایش توییت موافقند یا خیر! بله. دلیل اینکه «همه» در مورد دکمه ویرایش سؤال می‌کنند، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا است. او روز دوشنبه از 80 میلیون دنبال‌کننده‌اش در توییتر نظرسنجی کرد که آیا این شبکه اجتماعی باید امکان تغییر توییت‌ها را پس از پست کردن توییت‌تان ایجاد کند و دو گزینه در نظرسنجی آنلاین را بله و خیر قرار داد.. تا زمان انتشار این مقاله، بیش از 4.2 میلیون نفر رای دادند که 73.5 درصد موافق و 26.5 درصد مخالف بودند. جالب است بدانید که این نظرسنجی همچنان فعال است و خود ماسک در پاسخ به توئیت یکی از کاربران یوتیوب در مورد آن، از این ویژگی بالقوه حمایت کرده است.

شاید جالب‌ترین واکنش به این توییت، توییت مدیرعامل توییتر درباره‌ی توییت ایلان ماسک باشد. پاراگ آگراوال نظرسنجی ماسک را روز دوشنبه را بازنشر کرد و به آن افزود:

«پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید.»

رئیس اسپیس ایکس که ثروتمندترین مرد جهان نیز هست، ماه گذشته 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد. توییتر روز سه شنبه اعلام کرد با این خرید، او بزرگترین سهامدار توییتر شد و تا سال 2024 به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب شد. او وعده تغییرات “مهم” را در شبکه اجتماعی داده است. منتقدان این ویژگی به امکان تزریق توییت‌های ویروسی از قبل با اطلاعات نادرست یا زبان نامطلوب به عنوان استدلالی علیه ایجاد دکمه ویرایش اشاره کرده‌اند. اما از سوی دیگر اگر شبکه‌های اجتماعی دیگر را نگاه کنیم، فیس‌بوک هم مدت‌هاست که به کاربران اجازه ویرایش پست‌ها را می‌دهد، و اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، سه‌شنبه در توییتی به احتمال تغییر معانی پاسخ داد:

«ما مدت‌ها پیش این موضوع را در فیس‌بوک حل کردیم. شما فقط یک نشانگر که ویرایش شده است به همراه یک گزارش تغییرات اضافه کنید. اگر واقعاً نگران جاسازی‌ ویروس‌ها هستید، می‌توانند به بازبینی خاصی در آن تاریخچه اشاره کنند، اما همراه با پیوندی به آخرین ویرایش.”

با تمام این اوصاف شرکت متا همچنان با گسترش بی رویه اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی خود دست و پنجه نرم کرده است. باید ببینیم که در ادامه چه اتفاقی برای توییتر و ایلان ماسک خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا