بازی هافناوریکسب و کار

پردازنده Ryzen 3 4200G Renoir در SiSoft Sandra مشاهده شد

TUM_APISAK یکی از منابع داخلی صنعت لیستی در SiSoft Sandra OpenCL مشاهده کرده که مربوط به Ryzen 3 4200G می‌شود. سرعت کلاک بالاتر نتیجه کارایی بهبود گرافیک خواهد بود. اما مشخص نیست که این پردازنده گرافیکی از نوع Vega است یا Navi.

به تازگی افشا کننده TUM_APISAK جزئیاتی را از مدل مقرون به صرفه لاین آپ APU آینده کمپانی AMD با نام Renoir یعنی Ryzen 3 4200G به اشتراک گذاشته. ما حالا جزئیات واضح‌تری از این که گرافیک مجتمع این مدل چه در چنته دارد، در اختیار داریم.

با توجه به لیست SiSoft Sandra OpenCL (که البته در حال حاضر پاک شده) گرافیک داخلی 4200G از 512 سایه زن با فرکانس 1750 مگاهرتز برخوردار است. این امر بسیار جالب توجه بوده زیرا به ما می‌گوید شاید APUهای Renoir از گرافیک‌های Navi بجای Vega استفاده کنند، امری که افشاگری‌های گذشته نیز اشاراتی به آن کرده بودند.

تنها گرافیک Vega که می‌تواند در فرکانس 1700 مگاهرتز فعالیت کند، مدل 7 نانومتری Radeon VII است. AMD معمولا کلاک گرافیک‌های مجتمع را به نسبت گرافیک‌های مجزای آن قرار می‌دهد. به عنوان مثال 3400G از یک گرافیک داخلی Vega 11 با فرکانس 1400 مگاهرتز برخوردار بود که 100 مگاهرتز پایین‌تر از گرافیک‌های مجزای Vega می‌باشد. حتی با کوچک شدن die نیز به نظر نمی‌رسد AMD یک گرافیک پایین رده را با فرکانسی به اندازه Radeon VII عرضه کند. Navi از طرف دیگر اما به راحتی می‌تواند در محدوده 1700 مگاهرتز به فعالیت بپردازد.

اگر 4200G از گرافیک Navi برخوردار باشد، به احتمال زیاد از یک مدل معرفی نشده Navi استفاده می‌کند. گرافیک Navi 14 در حال حاضر نیرو بخش مدل پایین رده دسکتاپ RX 5500 با 1408 سایه زن است که سه برابر بیشتر از مدل ذکر شده در 4200G می‌باشد. ما در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم کدام گزینه محتمل‌تر است. شاید بتوان گفت هر دو افزایش کارایی گرافیکی قابل توجهی را نسبت به لاین آپ فعلی Ryzen 3000 Picasso فراهم می‌کنند. اینتل نیز خود را آماده معرفی مدل‌های Intel Xe می‌کند تا در قسمت گرافیک‌های موبایل قدرتمندتر ظاهر شود و بدون شک بخش گرافیک‌های مجتمع به شدت داغ خواهد شد.

پردازنده Ryzen 3 4200G Renoir در SiSoft Sandra مشاهده شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا