فناوری

طرح تعمیر خانگی اپل شامل مک‌ های دسکتاپ جدید نیز می‌شود

طرح تعمیر خانگی اپل به‌تازگی دردسترس کاربران کشورهای مختلف قرار گرفته‌است و اکنون مجموعه مک‌های دسکتاپ جدید مجهز به تراشه‌های M1 این شرکت زیر پوشش طرح مذکور قرار گرفته‌اند. مشتریان اپل در ایالات‌ متحده اکنون می‌توانند قطعات تعمیر اصلی را برای مک‌مینی، آی‌مک و مک‌استودیو سفارش دهند. این شرکت نمایشگر Studio Display را نیز به‌ فهرست محصولات زیر پوشش برنامه‌ تعمیر خانگی خود اضافه کرده است.

کاربران می‌توانند مجموعه کتابچه‌های راهنمای تعمیر تمامی محصولات موجود در فهرست را در وب‌سایت اپل مرور کنید. در واقع، اگر می خواهید از برنامه‌ تعمیر خانگی اپل استفاده کنید، باید راهنمای مربوط به محصول مدنظر خود را مطالعه کنید.

این برنامه فقط برای افرادی توصیه می‌شود که توانایی انجام این‌ نوع تعمیرات را داشته باشند. زیرا هرکدام شامل ده‌ها مرحله است و احتمال دارد بسیار وقت‌گیر و به ابزارهای مخصوص نیاز داشته باشد. قبل از اقدام به تعمیر خانگی، قیمت قطعات موردنیاز خود را نیز بررسی کنید. زیرا گاهی اوقات احتمالاً با مشاهده‌ قیمت‌ها، از انجام این‌ کار منصرف خواهید شد.

طرح تعمیر خانگی اپل

در مورد نمایشگر Studio Display، اگر نیاز به تعویض خود پنل داشته باشید، خرید این قطعه می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. اپل پنل جایگزین اصلی این محصول را با برچسب قیمت 967.12 دلار می‌فروشدکه درصورت بازگرداندن پنل آسیب‌دیده، قیمت آن به 879.12 دلار کاهش خواهد می‌یابد. هزینه‌ اجاره‌ی کیت ابزار مخصوص تعمیر نیز 49 دلار است. اگر نمایشگر Studio Display شما ابتدا گزینه‌ مات را ارائه می‌داد، در این صورت به سفارش پنل جایگزین براق مجاز نخواهید بود و بالعکس.

اپل قبل از اضافه‌کردن لپ‌تاپ‌های مک در ماه آگوست، برنامه تعمیر خانگی را با آیفون‌های اخیر آغاز کرد. البته طرفداران حق‌ تعمیر ازجمله iFixit به‌دلیل مراحل طاقت‌فرسا و قوانین سخت‌گیرانه درباره‌ی تأیید اعتبار تعمیر موفق پس‌ از پایان آن، از برنامه‌ تعمیر خانگی غول فناوری انتقاد کرده‌اند.

اگر اشتراک AppleCare را برای مک خود خریده‌اید، مراجعه به فروشگاه اپل یا مراکز تعمیر مجاز دیگر برای رفع مشکلات آن، بسیار آسان‌تر خواهد بود. البته باید بدانید دستگاه‌هایی که گارانتی ندارد، همچنان می‌توانند از طرح تعمیر خانگی اپل برای رفع مشکلات محصول مدنظر خود استفاده کنند؛ حتی اگر یک گزینه پیچیده و گران باشد.

  • جریمه یک میلیون دلاری اپل به دلیل تخلف در اپ استور خود
  • لغو شدن احتمالی عرضه تراشه M2 Extreme اپل به دلیل پیچیدگی و هزینه بالا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا