بازی هافناوریکسب و کار

نظرسنجی: به ما بگویید که آیا خرید آیفون های جدید با این شرایط منطقی است؟

روز سه‌شنبه اپل به طور رسمی از سری آیفون 12 رونمایی کرد. همانطور که می‌دانید این سری شامل 4 عضو، استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس است. آیفون‌های امسال مانند هر سال از مشخصات خوب با امکانات بالایی بهره می‌برند و در ظاهر قیمت آنها با نسل قبلی که سال گذشته همین حوالی معرفی شده بودند، تفاوت چندانی نکرده است. اما یکی از حرکات اپل که با واکنش بسیار منفی کاربران روبرو شده، حذف آداپتور شارژ و همچنین ایرپاد از جعبه گوشی‌های این سری است. با این شرایط آیا خرید آیفون های جدید منطقی است؟

حذف شارژر و ایرپاددز از جعبه

البته ماجرا به همین جا ختم نشده و اپل اعلام کرده که به زودی آیفون 11، آیفون SE و همچنین آیفون XR هم بدون شارژر راهی بازار خواهند شد. اما آیا این تصمیم در نهایت با فروش جداگانه شارژر به نفع اپل تمام خواهد شد؟

بیشتر بخوانید: حذف آداپتور از جعبه آیفون 11 و iPhone SE 2020 از امروز

توجیح اپل برای این تصمیم، حفظ محیط زیست و کامل‎تر کردن نام، تماماً بازیافتی محصولات این کمپانی بود. همچنین یکی از دلایلی که اپل به آن در مراسم خود اشاره نکرد، خریداران قبلی اپل هستند که درحال حاضر دارای آداپتور شارژ و همچنین ایرپاد از محصولات آیفون قبلی هستند.

با این حال کاربرانی که برای اولین بار قصد خرید محصولات اپل را دارند به غیر از هزینه سنگین خرید گوشی، باید هزینه یک خرید جداگانه برای آداپتور 19 دلاری 20 وات اپل را نیز متحمل شوند. همچنین در صورتی که نیاز به ایرپاد اپل نیز داشته باشند، باید یک هزینه جدا نیز برای این محصول بپردازند.

عملکرد نه چندان خیره کننده سخت‌افزاری

حذف شارژر باعث شده تا کاربرانی که قصد خرید محصولات جدید اپل را داشتند، در تصمیم خود مردد شوند. از طرف دیگر باوجود آنکه هنوز آیفون‌های 12 اپل به صورت رسمی راهی بازار نشده‌اند، نتایج بنچمارک آنها در تست‌های مختلف منتشر شده که نشان می‌دهد برخلاف ادعای اپل، عملکرد آنها، آنگونه که باید چشمگیر نیست. حتی با استناد به تصاویری از بنچمارک AnTuTu، مشخص شده که عملکرد آیفون 12 و 12 پرو از پرچمداران اندرویدی ضعیف‌تر است.

بیشتر بخوانید: نتیجه بنچمارک آیفون 12 پرو در AnTuTu – شکست در برآورده کردن انتظارات

با این وجود و با تمام انتقادات وارد شده به سیاست‌های اپل، تجربه ثابت کرده است که آیفون‌های این شرکت نه تنها در جهان، بلکه در ایران نیز با استقبال خوبی از سمت کاربران روبه‌رو می‌شود. اما آیا خرید آیفون های جدید با این شرایط منطقی است؟ از دیدگاه شما آیا اپل تصمیم درستی مبنی بر حذف شارژر از جعبه داشته و دلایل آنها برای شما قابل توجیه است؟

فارغ از قیمت نجومی این روزهای دلار در بازار ایران، اگر شما روزی قصد خرید یک گوشی پرچمدار را داشته باشید، انتخابتان کدام گزینه خواهد بود؛ آیفون‌های 12 اپل یا یک پرچمدار اندرویدی؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا