فناوری

یک ماه اینترنت رایگان برای مردم – وعده انتخاباتی وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حال سپری کردن آخرین روزهای فعالیت خود در این سمت است، امروز از ارائه یک ماه اینترنت رایگان برای مردم خبر داد. با جزئیات این خبر همراه ما باشید.

محمدجواد آذری جهرمی ساعاتی پیش در حساب توئیتر خود اعلام کرد که با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری محمدباقر نوبخت و به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه خواهد شد. وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد که جزئیات این بسته یک ماهه به زودی اعلام خواهد شد.

این اولین اقدام آذری جهرمی در جهت پیشبرد انتخابات ریاست جمهوری نیست. او پیش از این هم از تخصیص بسته‌های اینترنتی برای نامزدهای ریاست جمهوری خبر داداده بود. وزیر ارتباطات در اظهارات خود گفته بود:

“همانگونه که صدا و سیما ظرفیت‌هایی را برای کاندیدها فراهم می‌آورد، وزارت ارتباطات نیز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی، بسته‌هایی را برای نامزدهای تایید صلاحیت شده در نظر گرفته تا بتوانند از آن زیرساخت‌ها به صورت عادلانه برای تبلیغات‌شان استفاده کنند.”

وعده یک ماه اینترنت رایگان برای مردم حقیقی می‌شود؟

وزیر ارتباطات در حالی خبر از وعده یک ماه اینترنت رایگان به مردم را می‌دهد که در روزهای گذشته و همزمان با قطعی برق و عدم دسترسی به اینترنت ثابت، کاربران بسیاری گزارشاتی مبنی بر قطع و یا ضعیف شدن اینترنت همراه را نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‎اند. حالا مشخص نیست که این قطعی‌ها تا چه زمان ادامه‌دار خواهند بود و آیا مردم قادر خواهند بود از اینترنت رایگانی که وزیر ارتباطات وعده آن را داده است، تا فرا رسیدن زمان انتخابات بهره ببرند یا خیر. در هر حال، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه، 28 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا