بازی هافناوریکسب و کار

کمپانی ولو احتمالا در حال کار بر روی کنترلر جدید Steam است

استیم، پلتفرم شناخته شده بازی‌های کامپیوتری دارای کنترلر اختصاصی خود با نام Steam Controller است که البته نمی‌توان آن را به عنوان یک محصول موفقیت آمیز در کارنامه کمپانی Valve ثبت کرد. با اینکه این کنترلر نه برای ولو و نه برای گیمرها دستاورد خاصی را به دنبال داشت، پتانسیل تبدیل شدن به یک محصول بهتر را داراست. پس از نزدیک به 4 سال حضور در بازار، تولید این کنترلر متوقف شد اما احتمالا دارد که ولو کنترلر جدید Steam را در آینده با طراحی جذاب‌تری روانه بازار کند.

کنترلر جدید Steam احتمالا از طراحی ماژولار برخوردار خواهد بود

گفته می‌شود که نسل جدید کنترلر استیم، همانند کنترلر ایکس‌باکس الیت دارای قطعات جداشدنی خواهد بود و به عبارتی می‌توان این کنترلر را شخصی‌سازی کرد. به نظر می‌رسد طراحی کنترلر ایکس‌باکس مایکروسافت نه تنها برای گیمرها، بلکه برای سازندگان رقیب نیز آنقدر جذاب بوده که از طراحی آن الگو بگیرند. نمونه دیگر این کار را به تازگی در کنترلر DualSense پلی استیشن 5 سونی دیدیم که در برخی بخش‌ها، شباهت این کنترلر با کنترلر ایکس‌باکس وان مشهود است. اکنون ولو قصد دارد از ایده امکان جداسازی و تعویض قطعات کنترلر حرفه‌ای الیت مایکروسافت در کنترلر جدید استیم استفاده کند.

کنترلر جدید Steam

پتنت ولو در رابطه با کنترلر جدید استیم که در سال 2018 به ثبت رسیده، ماه گذشته منتشر شد که اطلاعات تازه و برخی از ویژگی‌های جدید این کنترلر را به نمایش می‌گذارد. بنابراین می‌توان گفت به احتمال قوی این کمپانی در حال بر روی کنترلر جدیدی است. طراحی نسخه جدید به طور کلی شبیه به نسل اول کنترلر Steam است اما سند این پتنت نشان می‌دهد احتمالا در این کنترلر امکان تعویض جوی استیک با D-Pad وجود داشته باشد و همچنین امکان شخصی‌سازی ترک پد و دکمه‌های پشت کنترلر نیز بسته به نوع بازی وجود دارد.

این کار از طریق نرم‌افزار و با شناسایی نوع ورودی و ارتباط با یک اپلیکیشن یا پلتفرم گیمینگ صورت می‌گیرد و سپس لوازم جانبی قابل نصب و سازگار با بازی را به کاربر پیشنهاد می‌کند. به عبارت دیگر، ولو سعی دارد کنترلر جدیدش را با طراحی ماژولار و قابلیت اضافه ماد طراحی کند که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند بسیار کاربردی باشد و مورد استقبال گیمرها قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا