بازی هافناوریکسب و کار

وان‌پلاس 6T در DxO امتیاز بهتری نسبت به وان‌پلاس 6 داشت، اما نه خیلی!

گروه DxOMark در جدیدترین بررسی خود به سراغ پرچمدار جدید وان‌پلاس، یعنی 6T رفته است. این گوشی باوجود مانور ویژه‌ای که بر روی دوربین آن شده بود و یک حالت ویژه برای عکاسی در شب ارائه کرده بود، نتوانست آنگونه که باید در DxO مارک خودی نشان دهد. وان‌پلاس 6T در مجموع امتیاز 98 را کسب کرد که تنها 2 امتیاز بالاتر از نسل قبلی خود، یعنی وان‌پلاس 6 بود. این دقیقاً همین امتیازی است که پرچمدار سال گذشته گوگل، یعنی پیکسل 2 کسب کرده بود. حالا دوربین وان‌پلاس 6تی مشترکاً با گوگل پیکسل 2در جایگاه دهم بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند قرار می‌گیرد.

دوربین وان‌پلاس 6تی در قسمت عکس‌برداری امتیاز 101 و در قسمت فیلم‌برداری امتیاز 91 را بدست آورده است.

دوربین وان پلاس 6T

از ویژگی‌های برتر دوربین این گوشی فوکس خودکار عالی، رنج دینامیکی بسیار خوب، جزئیات دقیق و بوکه (تار کردن پس‌زمینه تصویر) خوب می‌باشد. DxO به این نکته اشاره کرده است که رنج دینامیکی دوربین گوشی وان‌پلاس 6تی در مقایسه با نسل قبلی خود، کمی بهبود پیدا کرده است و جزئیات نسبتاً بیشتری نسبت به آن ثبت می‌کند. عملکرد فلش دوگانه آن نیز قابا قبول است.

نکته‌ای که امتیاز دوربین وان‌پلاس 6تی را پایین آورده است سطح نویز نسبتاً بالاتر و وجود هاله‌های نور به دلیل اثرگذاری بالای HDR است. این دوربین فاقد زوم اپتیکال است و جزئیات بسیار کمی در حالت زوم دارد و در حالت بوکه سوژه‌های در حال حرکت عملکرد آن با خطا همراه است.

فیلم‌برداری این گوشی هم در مقایسه با نسل قبلی خود بهبود یافته است که از جمله نکات مثبت آن می‌توان به رنگ‌های زنده و طبیعی‌تر، نوردهی مناسب به سوژه عکس و رنج دینامیکی خود هم در محیط داخلی و هم خارج از خانه اشاره کرد. علاوه‌بر سرعت فوکس بسیار بالا و دقیق است و عملکرد لرزشگیر آن نیز قابل قبول است. هر چند که ایرادات این دوربین در بخش فیلمبرداری هم مشابه با حالت عکاسی آن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا