بازی هافناوریکسب و کار

انتخاب فعلی گیمرها کدام کارت گرافیک ها هستند؟ از NVIDIA RX 20 تا AMD RX 500

مجموعه Steam به صورت ماهانه و فصلی، همواره گزارش هایی را از آمار سخت افزارهای مورد استفاده توسط گیمرهای خود منتشر می کند؛ این گزارش از آنجایی حائز اهمیت است که گیمرهای بسیاری عضو این شبکه بوده و آمار آن تا حدودی در روند مانیتور بازار، موثر است.

طی آخرین گزارش استیم، اطلاعاتی از کارت گرافیک ها به چشم می خورد که سخنان چندی پیش NVIDIA در زمینه فروش کارت گرافیک های جدید را تائید می کنند. طبق داده های جدید استیم، کارت گرافیک های سری GeForce RTX فروش بسیار سریع و با سرعتی را تجربه کرده اند؛ به طوری که فروش آنها از کارت گرافیک های AMD RX 500 و حتی Vega 64 و Vega 56 نیز سریعتر بوده است.

سرعت فروش کارت گرافیک های NVIDIA RTX نه فقط از مدل های رقیب سرخ خود بیشتر بوده است، بلکه حتی از نسل پیشین همین شرکت، یعنی کارت گرافیک های GTX 1000 نیز سریع تر بوده و رکورد آنها را نیز شکسته است. از سری RTX 20، کارت گرافیک RTX 2060 بیشترین فروش و آمار استفاده را به نام خود به ثبت رسانده است. پس از آن RTX 2070، RTX 2080 و RTX 2080 Ti قرار گرفته اند.

آمار فروش کارت گرافیک ها

کمپانی AMD نیز با کاهش قیمت کارت گرافیک های سری RX 500 و بخصوص نسخه ی RX 580، موفق شده است تا فروش این مدل را افزایش دهد. با این وجود کارت گرافیک های انویدیا همچنان در صدر لیست انتخاب گیمرهای استیم قرار گرفته اند. RX 580 با وجود فروش جدید خود که به تازگی افزایش یافته است، همچنان پس از GTX 1070Ti ایستاده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا