بازی هافناوریکسب و کار

عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش دوربین V40 ThinQ ال‌جی در DxO Mark

DxO Mark در جدیدترین بررسی خود به سراغ دوربین گوشی LG V40 ThinQ رفته و عملکرد آن در مورد بررسی قرار داده است. اما قبل از آنکه ببینیم دوربین V40 چگونه در این بررسی درخشیده است، بد نیست نگاهی بیندازیم به مشخصات کلیدی آن.

مشخصات کلید دوربین:

  • دارای دوربین سه گانه
  • سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.5، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکس خودکار با تشخیص فاز Dual Pixel
  • سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، گشادگی دیافراگم f/1.9، بدون فوکس خودکار
  • سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله و گشادگی دیافراگم f/2.4 با لرزشگیر خودکار و فوکس خودکار با تشخیص فاز
  • فیلمبرداری با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه (با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه به صورت پیش‌فرض)

دوربین گوشی LG V40 ThinQ در این بررسی موفق به کسب امتیاز 94 شد. این در حالیست که DxO روز گذشته امتیاز این گوشی را 93 اعلام کرده بود، اما پس از آنکه مشخص شد یکی از آزمون‌های آنها با خطا همراه بوده، یک امتیاز به مجموع امتیازهای V40 افزوده شد. امتیازاتی که تغییر کرده مربوطبه بخش نوردهی بوده است که از 83 به 88 افزایش یافته است و این در مجموع امتیاز بخش عکاسی گوشی V40 را از 96 به 98 ارتقاء داد. به‌طورکلی این موضوع باعث شده است تا به‌طورکلی امتیاز نهایی این گوشی افزایش پیدا کند.

در نهایت آنچه که در دوربین این گوشی مورد تحسین بررسی کننده قرار گرفت نوردهی دقیق دقیق آن در محیط‌های داخلی است، اما این روند در محیط‌های بیرونی چندان چنگی به دل نمیزند. رنگ‌ها شاداب و دل‌پذیر هستند و طبق گفته DxO جزئیات در محیط‌های بیرونی به خوبی رندر شده‌اند.

دوربین V40 ThinQ در بخش فیلم‌برداری امتیاز 87 را کسب کرده بود. فوکس خودکار آن سریع، نوردهی در محیط داخلی و کم‌نور دقیق، رنگ‌ها شاد و دلپذیر است و جزئیات خوبی در محیط داخلی ثبت می‌کند. اما فوکس گاهاً ناپدار است و نوردهی به سوژه در شرایط کم نور خارجی و یا کنتراست بالا کند است. نویزهای نوری در اکثر شرایط قابل مشاهده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا