بازی هافناوریکسب و کار

گزارش آماری موسسه GfK:رشد درآمد کلی صنعت تلفن های هوشمند با وجود کاهش تقاضا

بر اساس جدیدترین اطلاعات از GfK، درآمد سراسری حاصل از تلفن های هوشمند در سال گذشته با وجود کاهش نرخ فروش افزایش پیدا کرده است و با رشدی 5 درصدی به 522 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش درآمد با توجه به کاهش نرخ تقاضا 3 درصدی مسئله ای قابل توجه به حساب می آید

GfK این اطلاعات را درحالی منتشر کرد که دستگاه های جدید در کنفرانس جهانی موبایل (MWC) رونمایی شده اند.گوشی های هوشمند، گوشی های موبایل و گجت های پوشیدنی با داشتن سهمی 44 درصدی هنوز هم به عنوان مرکز قدرت در بازار 1.2 تریلیون دلاری کالاهای مصرفی فنی (TCG) به حساب می آیند. با وجود اینکه تقاضا برای گوشی های هوشمند در سال 2018 با 3 درصد کاهش به 1.44 میلیارد رسید، درآمد حاصل از فروش، قدرت خود را حفظ کرده و رقمی 552 میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

دلیل این مسئله افزایش میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند است زیرا برند های معروف مانند اپل، سامسونگ و هوآوی قیمت دستگاهای خود را به سطح دیگری انتقال دادند.

حدود 12 درصد از تلفن های هوشمند در سال 2018 با قیمتی بالاتر از 800 دلار فروخته شده اند و این درحالی است که در سال 2017 فقط 9 درصد از تلفن های هوشمند با این شرایط به فروش رسیدند. تلفن های هوشمند میان رده نیز با قیمت 150 تا 400 دلاری سهم عمده خود را در باز رقابت تلفن های هوشمند حفظ کرده و با رشدی 2 درصدی نسبت به سال 2017، 46 درصد فروش سراسری را در سال 2018 به خود اختصاص دادند.

اگرچه، سه ماهه تعطیلات آخر سال، جایی که درآمد اپل به کم تر از سطح انتظارات خود کمپانی رسید یک استثنا به حساب می آید.

البته مقایسه سه ماهه چهارم 2017 با اکتبر تا دسامبر 2018 کمی سخت بوده اما عدم وجود خلاقیت در دستگاه ها باعث کندی چرخه جایگزینی تلفن های هوشمند شده و این مسئله با تحت فشار قرار دادن میانگین قیمت فروش باعث شدن سقوط 2 درصدی و رسیدن آن به 384 دلار شد.

GfK می گوید که عمده تمایل مشتریان به داشتن آیتم های کم تر ولی با کیفیت بالاتر است. اما یک چالش دیگر که پیش روی تولیدکنندگان دستگاه ها وجود دارد این است که از نظر بسیاری از مشتریان پرداخت پول برای دستگاهی با امکانات بیشتر در اولویت قرار دارد.

بازار پوشیدنی ها که تحت سلطه اپل است نیز به روند قدرتمند رشد خود ادامه می دهد.میزان تقاضا در بخش پوشیدنی ها 16 درصد و ارزش فروش 35 درصد به صورت سالیانه رشد داشته است. در این رشد تقاضا، ساعت های هوشمند سیم کارتی که بخش عمده ای از ارزش فروش، بین دسته بندی اصلی پوشیدنی ها را نمایندگی می کنند عاملی تاثیر گذار بوده اند. این دستگاه ها 17 درصد از فروش فروش اصلی گجت های پوشیدنی را به خود اختصاص داده اند.

در اینجا نیز محصولات گران قیمت باعث رشد درآمد شده اند.چین اما در این آمار منبع خبر های بد بود.کاهش تقاضای سالیانه 19 درصدی بازار چین در سه ماهه چهارم 2018 تاثیر قابل توجهی (27 درصد در ارزش فروش) بر روی آمار های سراسری گذاشت.قویترین رشد نیز به کشورهای بنگلادش، هند، اندونزی، کامبوج، مالزی، میانمار، فیلیپین، تایلند و ویتنام مربوط می شد که GfK از اصطلاح "آسیا درحال ظهور" برای آن ها استفاده کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا