بازی هافناوریکسب و کار

هکرها می‌توانند پسووردهای شما را از صدای تایپ کردن‌تان بدست بیاورند

رمزهای عبور می‌توانند به روش‌های مختلفی سرقت شوند و مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. رایج‌ترین راه استفاده از رمزهای عبور ساده و قابل حدس است که در این موارد هکرها برای دسترسی به حساب‌های شما نیاز به هیچ حرکتی ماهرانه‌ای ندارند. راه دیگری که پیچیده‌تر از راه اول است، با فیشینگ همراه است، که در آن هکرها وبسایتی شبیه به وبسایت مورد استفاده شما طراحی می‌کنند و زمانیکه شما به اشتباه وارد وبسایت تقلبی می‌شوید، اطلاعات شما را سرقت می‌کنند.

با این حال به‌نظر می‌رسد که هکرها ممکن است راه دیگری برای سرقت پسوردهای کاربران کشف کرده باشند و آن گوش دادن به صدای تایپ کردن کاربران است. در مطالعه اخیری که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان و Linköping سوئد منتشر شده است، به نظر می‌رسد که براساس نحوه تایپ شما این احتمال وجود دارد که بتوان رمز عبوری که وارد کرده‌اید را حدس زد.

پراشتباه اما همچنان ترسناک

البته این یک روش کاملاً عالی و بی‌نقص نیست، چرا که براساس تحقیق صورت گرفته الگوریتم آنها موفق به حدس 31 کد 4 رقمی از 50 کد در 10 بار تلاش شد. طبیعتاً رمز عبورهای طولانی‌تر چالش بزرگتری برای این الگوریتم به حساب خواهد آمد. با این حال، این موضوع در اصل کار نمی‌تواند تغییر ایجاد کند و همچنان هک شدن از طریق صدا می‌تواند نگران کننده باشد.

ممکن است شما هم مانند ما در ابتدای کار تصور کنید که این روش کاربرانی که از کیبوردهای مکانیکی در کامپیوتر استفاده می‌کنند را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما برخلاف تصور، این مطالعه بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها صورت گرفته است. امواج صوتی که از انگشتان شما در هنگام ضربه به نمایشگر بوجود می‌آید و سپس به میکروفون گوشی منتقل می‌شود به الگوریتم مورد نظر این اجازه را می‌دهد که رمز احتمالی شما را حدس بزند. البته این روش هک نیازمند اینست که هکرها گوشی یا تبلت شما را با نرم‌افزارهای مخرب آلوده کرده باشند و یا به لطف برنامه‌ای خاص به میکروفون گوشی دسترسی داشته باشند. در هر حال، چنین موضوعی می‌توان نگران کننده و در عین حال ترسناک باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا