بازی هافناوریکسب و کار

امیدواریم که از معرفی Athlon 300GE و Athlon 320GE از سوی AMD خوشحال شوید

به تازگی اطلاعاتی در مورد چند APU میان قیمت از شرکت AMD منتشر شده است که می تواند برای کاربرانی که هزینه زیادی برای کامپیوتر نخواهند کرد، گزینه های ایده آلی باشند. چند وب سایت فروش آنلاین و خبرگذاری معتبر به APUهایی با عناوین Athlon 300GE و Athlon 320GE اشاره کرده اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نکته نویسنده:

ای ام دی به وضوح می داند که بازارهای جهانی در بخش های بسیاری نیازمند APU/CPUهای کم قیمت با کارایی متوسط هستند؛ از این رو هنوز هم نام Athlon را در کنار پردازنده های ZEN زنده نگاه داشته و هر از گاهی آنها را با محصولات جدید بروزرسانی می کند.

پردازنده های Athlon 300GE و Athlon 320GE چه هستند؟ آنها از نامگذاری سری 300 استفاده می کنند تا بدین ترتیب از نظر بازاریابی، به نسل های Ryzen 3000 نزدیک باشند؛ هر چند که مدت زمان زیادی از معرفی Athlon 200GE و Athlon 220GE نمی گذرد، اما بروزرسانی آنها با سخت افزارهای جدید چه ایرادی دارد؟ دنیا، دنیای رقابت است!

Athlon 220GE و Athlon 200GE در فرکانس های 3.4 و 3.2 گیگاهرتز فعال بودند؛ حال پردازنده های Athlon 300GE و Athlon 320GE با فرکانس های 3.4 و 3.5 گیگاهرتز معرفی خواهند شد. هر چند که در برخی از منابع به استفاده از معماری ZEN2 در آنها اشاره شده است، اما خیلی بعید به نظر می رسد که ای ام دی این معماری را در بخش CPU مورد استفاده قرار داده و احتمال بسیار زیاد شاهد استفاده از ZEN+ با لیتوگرافی 12 نانومتری خواهیم بود. این منابع معتقد هستند که APUهای جدید سری Athlon از تراشه گرافیکی Vega 9 استفاده خواهند کرد. به هر حال هر آنچه که به جز فرکانس می ماند، حدس و گمانه زنی است تا زمان معرفی رسمی آنها از سوی AMD فرا رسیده و کاربران کم بضاعت را خوشحال کند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا