بازی هافناوریکسب و کار

چیپ اسنپ‌دراگون 865 در دو نسخه به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه خواهد شد

کوالکام خود را برای استاندارد 5G و محبوبیت اجتناب ناپذیر آن در آینده آماده می‌کند، مانند معرفی مودم نسل پنجم Snapdragon X55 5G که تعهد آنها نسبت به ترویج این استاندارد را نشان می‌دهد. به علاوه جانشین اسنپ‌دراگون 855 که احتمالا اسنپ‌دراگون 865 نامیده می‌شود نیز همین موضوع را دنبال می‌کند. قبلا اطلاعاتی درباره این چیپ منتشر شده و اشاره می‌کرد با یک مودم نسل پنجم داخلی عرضه می‌شود تا فضای بیشتری برای تولیدکنندگان و قطعات دیگر فراهم کند. حالا اما با توجه به گزارش تازه‌ای، کوالکام قصد دارد پرچمدار آینده خود را در دو نوع متفاوت عرضه کند که یک تفاوت بزرگ با یکدیگر خواهند داشت.

با توجه به اینکه شبکه‌های 5G به تازگی شروع به کار کرده‌اند و تنها در دو کشور ایالات متحده و کره جنوبی فعال شده‌اند، استراتژی کوالکام منطقی به نظر می‌رسد. اسم رمز Snapdragon 8250 سیلیکونی که در دو نسخه متفاوت منتشر می‌شود تا حق انتخاب بیشتری به مصرف کنندگان بدهد. سازنده‌های تلفن‌های هوشمند نسخه‌ای که مودم داخلی دارد را برای بهره‌وری حداکثری از فضا و استفاده از آن برای چیزهایی مثل باتری حجیم‌تر انتخاب خواهند کرد. این تلفن‌های هوشمند احتمالا در بازارهای توسعه یافته عرضه خواهند شد.

در همین حال نسخه دیگر به سازندگان اجازه می‌دهد که بین یک مودم 4G LTE یا Snapdragon X55 5G یکی را به انتخاب استفاده کنند. این کار به آنها کمک می‌کند تا قیمت اسمارت‌فون‌هایشان را پایین نگه دارند و در بازارهای پایین رده مثل هند که قیمت یک فاکتور تعیین کننده است، استراتژی بهتری اتخاذ کنند.

به گفته کوالکام نسل بعدی پلتفرم موبایل نسل پنجم اسنپ‌دراگون با ماژول‌هایی همراه خواهد بود که از نسل دوم امواج زیر 6 گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند. همچنین تکنولوژی 5G PowerSave نیز عمر باتری بهتری را در موقعیت‌های مختلف برای دستگاه‌ها فراهم می‌آورد.

محصولات کوالکام انتخاب اکثر سازنده‌ها در پلتفرم اندروید هستند و رقبایی مانند مدیاتک هنوز مسیر زیادی برای رسیدن به کوالکام خواهند داشت. در واقع کوالکام یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی‌های هوشمند است، همین چند وقت پیش بود که آنها توانستند با اپل توافق کرده و یک قرارداد 6 ساله منعقد کنند؛ با این کار اینتل مجبور شد کسب و کار خود را در این بخش منحل کند. هرچند اپل از پردازنده‌های سری A ساخت خود استفاده می‌کند اما مجبور است مودم‌های نسل پنجم را از Qualcomm تهیه کند و این باعث افزایش قدرت کوالکام در بازار خواهد شد.

به نظر شما استراتژی کوالکام برای عرضه دو نسخه متفاوت از Snapdragon 865 مناسب است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا