بازی هافناوریکسب و کار

مک‌بوک پرو 16 اینچی از گرافیک Radeon RX 5500M استفاده می‌کند

امسال گزارش‌های زیادی از این که غول کوپرتینویی قصد دارد یک مدل به روز شده از MacBook Pro را عرضه کند منتشر شد. دلایلی برای وجود این نوت بوک نیز در MacOS Catalina مشاهده شده و حتی زنجیره تامین اپل نیز گزارش داده که قطعات مورد نیاز این نوت بوک وارد زنجیره شده است. بنابراین دلایل کافی برای وجود این لپ تاپ وجود دارد، اگر چه که اپل تاریخ عرضه شایعه شده یعنی 30 اکتبر را از دست داده. با تمام این حرف‌ها شما می‌توانید به تصویری نگاه کنید که در MacRumors منتشر شده و گفته می‌شود متعلق به MacBook Pro نسخه 16 اینچی خواهد بود.

حالا با گزارشاتی که درباره بازطراحی MacBook Pro منتشر شده‌اند، ما اولین تصویر منتصب به نوت بوک 16 اینچی جدید اپل را نیز در اختیار داریم. مک بوک پرو تنها لپ تاپیست که از یک نوار OLED به عنوان یک راهکار کمک کننده بهره می‌برد و اپل سرانجام این قسمت را با لپ تاپ جدید به روز خواهد کرد.

مک‌بوک پرو 16 اینچی از گرافیک Radeon RX 5500M استفاده می‌کند

تصویری که از MacRumors منتشر شده استفاده از Apple Pay روی مک بوک پرو را نشان می‌دهد. تصمیم اپل برای معرفی Touch ID روی لپ تاپ‌هایش باعث شده یک متُد بسیار ایمن برای تایید تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد. با این حال از آنجایی که Touch ID جزوی از Touch Bar در مدل‌های فعلی MacBook Pro است استفاده بدون دقت باعث عملکرد نه چندان بهینه این سنور می‌شد. به علاوه در حالی که کاربران حرفه‌ای اپل برای خود کلید‌های تخصیص یافته در نظر می‌گیرند، کلید Escape یکی از بخش‌های پایه‌‌ای یک لپ تاپ است که نمی‌توان آن را در یک نوار عملکرد جای گذاری کرد که ممکن است دچار خرابی و خطا شود.

اپل این مشکلات را در ذهن نگه داشته و در تصویر امروز (که توسط MacRumors یک تصویر جعلی خوانده شده) می‌توانیم ببینیم که Touch ID و کلید Escape جزوی از تاچ بار مدل 16 اینچی نیستند. به علاوه این تصویر تنها شایعه منتشر شده توسط منبع ناشناس MacRumors نیست. با توجه به این شخص مک بوک پرو 16 اینچی احتمالا به گرافیک مجزای Radeon RX 5300M یا Radeon RX 5500M مجهز خواهد شد.

هر دو این گرافیک‌ها از معماری 7 نانومتری Navi و چیپ Navi 14 استفاده می‌کنند. AMD مدتی پیش Radeon RX 5500 را معرفی کرده و نسخه موبایل آن به 4 گیگابایت حافظه محدود شده که اندازه‌ای 158 میلیمتر مربعی داشته و 6.4 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. این مدل یکی از جدیدترین چیپ‌های گرافیکی معرفی شده بوده و باید ببینیم با توجه به این امر آیا اپل در عرضه MacBook Pro نسخه 16 اینچی عجله می‌کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا