بازی هافناوریکسب و کار

سیستم روی چیپ A12Z اپل از همان سیلیکون A12X استفاده می‌کند

با معرفی تبلت‌های جدید iPad Pro شرکت آمریکایی از سیلیکون جدیدی سخن گفت که در فرم سیستم روی چیپ A12Z اپل مشاهده شد. این چیپ در واقع ادامه دهنده راه پادشاه قبلی این رده یعنی سیستم روی چیپ A12X است.

اپل در واقع تصمیم گرفته تا سیلیکون قبلی را به روز رسانی کند و حالا شاهد یک نسخه پیشرفته‌تر در فرم A12Z هستیم. به لطف گزارشی از سوی TechInsights تحلیلگران آنها نشان داده‌اند که سیستم روی چیپ A12Z اپل در واقع همان چیپ A12X سال گذشته است که البته تغییراتی در پردازنده گرافیکی آن ایجاد شده.

پیکربندی A12X به شکل دقیق در A12Z تکرار گشته، چهار هسته Apple Vortex و چهار هسته Apple Tempest برای پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده و همچنین گذرگاه 128 بیت برای حافظه LPDDR4X.

نکته‌ای که در این دو چیپ تفاوت دارد البته پیکربندی پردازنده گرافیکیست. در A12X ما شاهد 7 خوشه فعال و یک غیر فعال بری گرافیک هستیم. در سیستم روی چیپ A12Z اما همه 8 هسته فعال هستند و البته از همان نسل A12. سیستم روی چیپ جدید حتی توسط همان فناوری ساخت قبلی N7 یا 7 نانومتری ساده از TSMC تولید می‌شود. در حالی که نسخه دقیق سیلیکون A12Z را نمی‌دانیم، هیچ قابلیت جدیدی به غیر از هسته اضافی پردازنده گرافیکی برای آن در نظر گرفته نشده است.

سیستم روی چیپ A12Z اپل

بیشتر بخوانید: کالبدشکافی آیپد پرو 2020 اپل و نگاهی نزدیک‌تر به اسکنر LiDAR آن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا