بازی هافناوریکسب و کار

عجیب ترین مدل های گوشی موبایل – ریختن قیمه در ماست!

تحریریه سخت افزار مگ تصمیم گرفته تا زین پس در سلسله مقالاتی به عجیب ترین مدل های گوشی موبایل پرداخته و آن‌ها را یادآور شود. گوشی‌هایی که شاید بسیاری از ما حتی اسم آن را نشنیده‌ایم یا حتی انتظار تولید آن توسط برندهای دیگر را نداشته‌ایم. هر چند که این گوشی‌ها نشان دادند که هر کسی از عهده این موضوع بر نمی‌آید و در بسیاری از موارد باعث آبروریزی می‌شود اما در بین آن‌ها مدل‌های جالب توجهی هم وجود داشت.

زیمنس SX1

مدت‌ها قبل از ظهور شرکت وان پلاس و همکاری آن با کمپانی‌های خودروسازی، زیمنس SX1 تولید و در سال 2003 عرضه شد. در سال 2004، زیمنس از نسخه محدود مک لارن (200 دستگاه) این گوشی رونمایی کرد که از ماشین فرمول 1 مک لارن MP4-19 در فصل 2004 الهام گرفته شده بودند.

نسخه محدود دیگری نیز مخصوص مسابقات GP بحرین در سال 2004 وجود داشت که فقط 50 دستگاه از آن ساخته شد (توجه داشته باشید که در آن مسابقه مایکل شوماخر راننده فراری برنده شد و هر دو ماشین مک لارن با نقص مکانیکی از بازی خارج شدند). سپس دو نسخه محدود Mille Miglia نیز تولید شد که به نام مسابقه استقامت 1000 مایل در ایتالیا ساخته شده بودند. نسخه اول 500 دستگاه از این گوشی را شامل می‌شدند و نسخه دوم 99 دستگاه.

نوکیا 8800 نسخه استون مارتین

حتما شما هم سری 8000 (سری برتر نوکیا) را به خاطر دارید که مخصوص ساخت و کار در محیط‌های فنی ساخته شده بود. در سال 2006، فنلاندی‌ها و بریتانیایی‌ها با هم دست به کار شدند تا نوکیا 8800 استون مارتین ساخته شود. لوگو استون مارتین به صورت لیزری در قسمت خارجی استیل تلفن حک شده بود و یک آهنگ زنگ ضبط موتور خروشان V8 نیز برای این گوشی استون مارتین تعبیه شده بود. همچنین، یک محافظ صفحه نمایش با دکمه استارت کریستال نیز در این دستگاه وجود داشت که به به طراحی داخلی این شرکت طعنه می‌زد.

شاید با خود فکر کنید که چه گوشی جالبی است و ای کاش از آن استفاده می‌کردیم اما باید بگوییم که فضای ذخیره سازی داخلی این گوشی 64 مگابایت بود. بله، مگابایت، و هیچ شکافی برای حافظه بیشتر نیز وجود نداشت.

موتورولا RAZR maxx V6 فراری

Motorola RAZR maxx V6 Ferrari Challenge در اوایل سال 2007 به بازار عرضه شد اما هر کسی توان خرید آن را نداشت. بعدا معلوم شد که Ferrari تمام موجودی را برای مشتریان مخصوص خود پیش فروش کرده است، بنابراین شانسی برای خرید شما وجود نداشت. هر چند که این گوشی با قیمت 525 دلار (500 یورو۹ آنقدرها هم گران نبود.

لندرور S1

یکی از جالب‌ترین و بهترین گوشی‌های ساخته شده برای شرکت‌های ماشین‌سازی حاصل همکاری شرکت Sonim و شرکت لندرور بود که در اواسط سال 2004 معرفی شد. همانطور که می‌دانید شهرت خودروهای لندرور در آفرود است و همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی باید برای آن شرایط محیا می‌شد. گوشی S1 به عنوان اولین تلفن GSM و با امتیاز IP67 در جهان تبلیغ شد. این بدان معنی بود که در برابر خاک و آب مقاوم است. اما این گوشی فراتر از درجه بندی IP طراحی شده بود.

این گوشی از ارتفاع 2 متری سالم بیرون می‌آمد، 30 دقیقه زیر یک متر آب دوام می‌آورد و 400 کیلوگرم فشار را تحمل می‌کرد. همچنین ضد سوراخ بود (فشار 75 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب را تحمل می‌کرد)، در برابر ضربه و لرزش مقاوم بود و می‌توانست در بازه دمای -20 تا + 55 درجه سانتیگراد (یعنی -4 تا 131 درجه فارنهایت) کار کند.

در واقع، شما می‌توانید آن را در یک گودال گلی رها کنید، با ماشین روی آن بروید و سپس آن را بردارید و تماس بگیرید. حتی اگر آن گودال یخ زده هم می‌گذاشتید اوضاع فرق نمی‌کرد. همه اینها فقط با قیمت 300 پوند در دسترس بود و با سه سال “ضمانت بی قید و شرط” همراه بود.

در ادامه می‌توانید ویدیو تبلیغاتی این محصول را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا