فناوری

آیفون 14 پرو اپل برنده جایزه بهترین گوشی سال 2023 جوایز GLOMO

رویداد MWC به‌زودی به پایان می‌رسد، برندگان جوایز GLOMO (جوایز جهانی موبایل) شامل اپل، TCL و موتورولا هستند. هر سال جوایزی در چندین دسته مختلف از جمله تکنولوژی‌های موبایل، دستگاه‌ها و … صادر می‌شود. در این میان اپل آیفون 14 پرو برنده جایزه بهترین گوشی سال 2023 جوایز GLOMO در دسته دستگاه‌های (Devices) شده است.

همانطور که اشاره کردیم جایزه بهترین گوشی هوشمند به آیفون 14 پرو اپل تعلق گرفت. سایر نامزدهای در نظر گرفته شده برای این جایزه عبارتند از: Google Pixel 7 Pro، Nothing Phone (1)، Samsung Galaxy Z Flip4 و Galaxy Z Fold4.

آیفون 14 پرو اپل

برنده بهترین دستگاه GLOMO چگونه تعیین می‌شود؟

آنچه سایت GLOMO در مورد جایزه می‌گوید اینست:

جایزه بهترین گوشی هوشمند ترکیبی از عملکرد برجسته، نوآوری و برتری است که از طریق ارزیابی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار طی دوره ژانویه 2022 تا دسامبر 2022 توسط تحلیلگران مستقل، روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرهای برجسته جهان تعیین شده است.

اپل همچنین برای دسته‌بندی نوآوری دستگاه‌ها در اضطرار، برای قابلیت SOS اضطراری از طریق ماهواره برنده جایزه شد. کوپرتینویی‌ها در رویداد معرفی آیفون 14 به دنیا نشان دادند که می‌توان از ماهواره‌ها برای برقراری ارتباط در مواقع اضطراری بدون نیاز به سخت‌افزار خاصی استفاده کرد. این درست یکی از همان دلایلی است که نسل جدید گوشی‌های آیفون در ایران مجوز رجیستری را دریافت نکرده‌اند. البته ممنوعیت ورود آیفون‌‌های 14 پایانی برای این ماجرا نیست. چراکه MediaTek نیز اعلام کرد که چیپست‌های آینده آن از اتصالات داده ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد و کوالکام هم چندی پیش در خبری مشابه این موضوع را اعلام کرد.

در رابطه با ارتباطات ماهواره‌ای، جایزه بعدی نیز به یک دستگاه مرتبط با ماهواره اعطا شد. جایزه بهترین نمایش به موتورولا با ارتباط ماهواره‌ای یعنی Motorola Defy Satellite Link by Bullit تعلق گرفت. این دستگاه با استفاده از تراشه مدیاتک، از بلوتوث برای ارتباط با گوشی هوشمند استفاده می کند و می تواند پیام های SMS را به هر جایی که دید واضحی از آسمان دارید ارسال کند. دیگر دستگاه‌هایی که در این دسته حضور داشتند عبارتند از Honor Magic Vs، Samsung Galaxy S23 Ultra و Oppo Find N2 Flip.

  • رونمایی از گوشی جان سخت و مقاوم موتورولا Defy 2 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای
Motorola Defy Satellite Link by Bullit

برای مشاهده سایر دریافت‌کنندگان جایزه GLOMO و نفرات دوم، می‌توانید به وبسایت کنگره جهانی موبایل مراجعه کنید.

  • آنر مجیک 5 پرو با سنسور دوربین سفارشی 1/1.12 اینچی رونمایی شد
  • TCL از تبلت های NXTPAPER 11 و Tab 11 رونمایی کرد
  • شیائومی 13 لایت با اسنپدراگون 7 نسل 1 وارد بازار می شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا