بازی هافناوریکسب و کار

چالش کارت گرافیک های قدیمی تر در فناوری Raytracing چندان رضایت بخش نیست

در روزهای اخیر ویدیویی از بازی بهبود یافته ی Crysis با فناوری Raytracing را برای شما عزیزان منتشر کردیم؛ اینک کمپانی Crytek برخی جزئیات از افزونه ی جدید موتور Cryengine را در حالی منتشر کرده است که نتایج تست های این موتور بازی بر روی کارت گرافیک های قدیمی تر نیز در این گزارش قید شده است. کدام کارت گرافیک قدیمی برای فناوری Raytracing مناسب تر است؟

کمپانی Crytek فناوری Raytracing را با یک افزونه جدید به موتور بازی سازی خود آورده و یک دموی جدید با نام Neon Noir را برای این منظور آماده کرده است که نتایج اولین تست های آن با کارت گرافیک های AMD Radeon RX Vega 56 و NVIDIA GTX 1080 نیز منتشر شده است. شرکت Crytek اعلام کرده است که کارت گرافیک های قدیمی تر مانند سری RX Vega 64 و Vega 56 نمی توانند آنطور که باید در تولید این فناوری برای بازی ها قدرتمند نمایان شده و نرخ فریم آنها شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد.

فناوری Raytracing

در تست های Neon Noir کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 56 بر روی رزولوشن 1080p تنها 30 فریم در ثانیه را به ثبت رسانده است؛ وضعیت کارت گرافیک های NVIDIA Pascal مانند GTX 1080 مقداری بهتر بوده و NVIDIA GTX 1080 در وضعیتی مشابه، موفق به تولید مقدار بیشتری فریم با دقت بالاتر شده است. 40 فریم در ثانیه با رزولوشن 1440p در هر 2 کارت گرافیک با کاهش جزئیات ممکن است. با این وجود کمپانی Crytek اعلام کرده است که بهترین کارت گرافیک ها برای اجرای فناوری Raytracing در بازی ها، کارت گرافیک های NVIDIA RTX 20 هستند.

معماری قدیمی تر AMD Vega یکی از مواردی است که سازگاری آن با فناوری Raytracing را کاهش می دهد؛ با این وجود قدرت پردازشی سری GTX 1000 برای این منظور بیشتر بوده و همچنین به دلیل آنکه ریزمعماری NVIDIA Turing برای این منظور بهینه شده و با کتابخانه مایکروسافت DXR کاملا سازگار است، بهترین نرخ فریم را در بازی های Raytracing ارائه خواهد کرد.

تراشه RTX 20

با کاهش ویژگی هایی نظیر جزئیات تصویر و البته کاهش قابلیت های Raytracing در موتور Cryengine می توان تا 40 فریم در رزولوشن 1440p را در کارت گرافیک Radeon RX Vega 56 دریافت کرد. به هر حال توصیه می کنیم که برای بازی های Raytracing به فکر کارت گرافیک های جدید تر انویدیا باشید؛ این در صورتی است که نرخ فریم و رزولوشن بالای FHD برای شما بسیار مهم باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا