بازی هافناوریکسب و کار

یوتیوبری که با جمع‌آوری 20 میلیون دلار، 20 میلیون درخت خواهد کاشت!

چند ماه پیش تعدادی از یوتیوبرهای معروف مانند MrBeast (جیمی دونالدسون) و مهندس سابق ناسا، مارک رابر کمیپین تحت عنوان TeamTrees راه‌اندازی کردند. این طرح با هدف جمع‌آوری 20 میلیون دلار ایجاد شد تا Arbor Day Foundation بتواند 20 میلیون درخت در سراسر جهان بکارد. در ابتدا به نظر می‌رسد که این هدف بلندپروازانه باشد، اما کمپین توانست به هدف خود یک هفته زودتر از موعد تعیین شده، یعنی 31 دسامبر برسد.

این یوتیوبرها ویدئویی در رابطه با درخت‌ها تهیه کردند و در آن از کمپین TeamTrees صحبت کردند. بیش از 500000 بیننده برای این هدف به یوتیوبرها پول اهدا کردند. در حالیکه بیشتر اهدا کنندگان مبلغی در حدود 5 دلار کمک می‌کردند، ایلان ماسک 1 میلیون دلار، معادل هدف کاشت 1 میلیون درخت به این بنیاد اهدا کرد. او حتی یوزنیم خود در توئیتر را به @Treelon تغییر داد تا توجهات بیشتری را به سمت TeamTrees جلب کند. Arbor Day Foundation مراحل کاشت درختان را از ماه آینده آغاز خواهد کرد و تمام 20 میلیون درخت مورد نظر تا پایان سال 2022 در جهان کاشته خواهد شد.

با این وجود؛ TeamTrees گفته است این 20 میلیون درخت نمی‌تواند تغییرات آب و هوایی را مهار کند، اما تأیید می‌کند که می‌تواند نشانه‌ای برای آن باشد که مردم به محیط زیست اهمیت می‌دهند. مت فیتزجرالد مدیر کمپین TeamTrees می‌گوید که راه‌حل‌ها در اطراف ماه هستند و زمان آن رسیده است که دست به کار شویم. این تازه شروع ماجرا است. موفقیت این کمپین همچنین می‌تواند نشانه این باشد که چگونه ستارگان دنیای یوتیوب می‌توانند در تغییر نگرش کاربران موثر باشند و با استفاده از حمایت‌های مالی آنها، اهداف بزرگی را عملی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا