فناوری

برترین های جهان مشتری فرآیند گره 3 نانومتری سامسونگ

سامسونگ از پیشرفته‌ترین فرآیند تولید خود، یعنی گره 3 نانومتری برای ساخت تراشه جهت تامین نیاز چهار شرکت فناوری معروف استفاده خواهد کرد که به عنوان مشتری های اصلی این محصول شناخته شده‌اند. رقابت برای سبقت گرفتن از TSMC به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه ریخته‌گری تراشه‌های جهان ادامه دارد، آن هم در حالی که درگیری‌های ژئوپلیتیکی تعادل اقتصادی قدیمی را از هم می‌پاشد.

  • تولید انبوه تراشه 3 نانومتری سامسونگ در همین هفته آغاز می‌شود

سامسونگ تراشه 3 نانومتری را برای انویدیا، بایدو، کوالکام و IBM تولید می کند

به نقل از TechSpot، سامسونگ توسط چهار شرکت بزرگ فناوری در جهان به عنوان شریک تولیدی انتخاب شده است. انویدیا، بایدو، کوالکام و IBM از جدیدترین فرآیند 3 نانومتری تولید شرکت کره‌جنوبی برای عرضه محصولات آینده‌شان در بازار استفاده خواهند کرد، در حالی که سامسونگ امیدوار است در مسابقه ریخته‌گری تراشه، جایگاه خود را در مقابل TSMC به دست آورد و بتواند مشتری بیشتری برای این گره جدید خود فراهم کند.

سامسونگ از گره 3 نانومتری که اخیراً رونمایی شده است، از اوایل سال 2024 برای تامین تراشه شرکت‌های سرشناسی در مقادیر زیاد، استفاده خواهد کرد. این محصولات قرار است در بازه گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد، از تراشه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند گرفته تا بایدو که از 3 نانومتر برای مراکز داده ابری خود استفاده کند.

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری را در ماه ژوئن (خرداد) آغاز کرد. این شرکت ادعا کرده که جدیدترین فناوری تولید آن‌ها در مقایسه با گره ۵ نانومتری نسل قبلی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را برای بهره‌وری انرژی (۴۵ درصد) و عملکرد تراشه (۲۳ درصد) به همراه دارد. نسل دوم فرآیند 3 نانومتری هم‌اکنون در حال توسعه است، زیرا سامسونگ می‌گوید هنوز فضای زیادی برای بهبود کارایی و عملکرد وجود دارد.

اوج رقابت سامسونگ و TSMC در راه است

در حالی که این شرکت در حال پیشرفت در کلاس 3 نانومتری است، سامسونگ دومین کارخانه ریخته‌گری تراشه‌های بزرگ پس از TSMC است که عملا سهم سامسونگ را تقریباً سه برابر می‌کند. TSMC در حال کار برای گسترش دامنه تولید خود در خارج از تایوان، با کارخانه‌های جدید خود در خاک ایالات متحده است. در همین حال، سامسونگ در حال حاضر یک رویکرد تجاری بین المللی دارد، زیرا آنها کارخانه‌های تولیدی در کره جنوبی (گیهونگ، هواسونگ، پیونگ تاک)، ایالات متحده آمریکا (آستین، تیلور) و چین (شیان) دارند.

سامسونگ به دلیل رهبری تجارت حافظه به خوبی شناخته شده است، اما وضعیت ژئوپلیتیک کنونی می‌تواند به آنها کمک کند تا در مقابل TSMC به یک ابرقدرت تولیدی رقیب در زمینه تراشه‌‌ها تبدیل شوند. بسیاری از شرکت‌های «فناوری بزرگ» نیز در تلاش برای کاهش اتکای خود به تولیدکنندگان مستقر در چین در بحبوحه درگیری دیپلماتیک و اقتصادی فزاینده بین واشنگتن و پکن، به دنبال شراکت‌های جدید هستند.

مطالب مرتبط:

  • سرمایه گذاری سامسونگ برای تولید تراشه 3 نانومتری
  • TSMC در تلاش برای تولید انبوه تراشه 3 نانومتری برای چیپست اپل
  • بازدید بایدن از خط تولید تراشه های 3 نانومتری سامسونگ
  • مشکلات سامسونگ در تکنولوژی ساخت تراشه و نرخ بازده تولید ضعیف 3 نانومتری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا