بازی هافناوریکسب و کار

واکنش پابجی به ممنوعیت در هند – کنار گذاشتن Tencent از بازی

هفته گذشته در خبرها اعلام شد که دولت هند بازی PUBG و 117 برنامه چینی دیگر را برای شهروندان خود، ممنوع کرده است. با گذشت تقریباً یک هفته از حذف این برنامه‌ها حالا شاهد واکنش پابجی به ممنوعیت در هند هستیم.

دولت هند برنامه‌های چینی مذکور را به اتهام سوءاستفاده از اطلاعات کاربران ممنوع کرده است. PUBG Corporation در واکنس به این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرده است که به دلیل این اتهامات، Tencent دیگر ناشر این بازی بتل رویال در هند نخواهد بود.

PUBG Corporation زیرمجموعه شرکت بازی سازی Bluehole Studio بوده که در کره جنوبی مستقر است. این شرکت که استودیو داخلی Bluehole به حساب می‌آید، بازی اصلی PUBG و نسخه‌های موبایلی آن را ساخته است. شرکت چینی تنسنت اما موفق شده بخشی از سهام Bluehole و Bluehole Studio را به تصاحب خود درآورد و پس از آن برای توزیع بازی PUBG Mobile در هر دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور با این شرکت‌ها همکاری خود را بیشتر کرده است.

حالا اما PUBG Corporation حق امتیاز خود در بازی پابجی موبایل را پس گرفته و تصمیم دارد به عنوان ناشر این بازی در هند فعالیت کند. البته باید دید که این پروسه جابجایی چه مدت به طول خواهد انجامید و آیا اصلا دولت هند با این تغییرات از موضوع خود پایین خواهد آمد یا خیر.

در حال حاضر تمام پلیرهای PUBG Mobile در هند می‌توانند این بازی را که پیش‌تر در گوشی خود نصب داشته‌اند به راحتی و بدون مشکل بازی کنند و از تمام جذابیت‌های آن لذت ببرند. تنها مشکل فعلی اینست که بازی در حال حاضر از App Store و Play Store حذف شده و کاربران جدید از فروشگاه‌های رسمی گوشی خود نمی‌توانند این بازی را دریافت کنند. با این حال، امکان نصب پابجی موبایل همچنان از طریق مارکت‌های متفرقه و یا انتقال از دستگاه‌های دیگر برای کاربران هندی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا