بازی هافناوریکسب و کار

پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 به شکل رسمی در ماه نوامبر معرفی خواهند شد

AMD به شکل رسمی اعلام کرد که آنها به پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 را در ماه نوامبر معرفی خواهند کرد. این خبر همراه شده است با تاخیر در عرضه پرچمدار رده مصرف کننده یعنی Ryzen 9 3950X که این مدل نیز در ماه نوامبر به شکل انبوه در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسل سوم پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper یا طوری که ما دوست داریم آنها را صدا بزنیم Threadripper 3000 در ماه‌های اخیر لیک‌های زیادی را در رابطه با عملکرد این مدل‌ها شاهد بوده‌ایم. حالا AMD به شکل رسمی تایید کرده که اولین نمونه‌ پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 در ماه نوامبر راه خود را به بازار پیدا خواهند کرد.

پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 به شکل رسمی در ماه نوامبر معرفی خواهند شد

لاین آپ اولیه بی شک شامل چیپ‌هایی بهینه برای گیمرها و افراد حرفه‌ای خواهد شد که عملکرد بهتری را با معماری 7 نانومتری Zen 2 ارائه خواهند کرد، عملکردی استثنایی در بحث چند وظیفگی و یک بهبود عظیم در تک وظیفگی با 15 درصد افزایش در دستورالعمل بر کلاک یا IPC. همان DNA استفاده شده در ساخت پردازنده‌های EPYC Rome قرار است در نسل سوم چیپ‌های Ryzen Threadripper استفاده شود، بنابراین می‌توانیم انتظار عملکردی بی نظیر را داشته باشیم.

شایعاتی وجود دارد که AMD پلتفرم‌های خود را با تمرکز بر افراد حرفه‌ای و مناسب ایستگاه کاری جدا خواهد کرد، به همین علت ممکن است در ابتدا شاهد نمونه‌های حرفه‌ای باشیم و سپس مدل‌های ایستگاه کاری قبل از سال 2020 عرضه شوند. چنین چیزی توجیه می‌کند که چرا لیک‌های اخیر تنها مدل 32 هسته 64 رشته را نشان می‌دهند زیرا چیپ 64 هسته 128 رشته احتمالا برای پلتفرم WRX ایستگاه کاری در نظر گرفته شده است. AMD همچنین اعلام کرده که مدل‌های اولیه شامل 24 هسته 48 رشته پردازشی در بالاترین پیکربندی خواهند بود که البته بعدا چیپ‌های دیگر به لاین آپ اضافه می‌شوند.

انتظار می‌رود خانواده AMD Ryzen Threadripper 3000 در نیمه دوم 2019 معرفی شوند. این خانواده به شکل داخلی با اسم Castle Peak شناخته می‌شوند و قرار است در بازار HEDT برتری بیشتری برای تیم سرخ ایجاد کنند. این خانواده قرار است سطح جدیدی از کارایی و بهره وری را به همراه قابلیت‌های جدید و مادربردهای جدید بر پایه سوکت TR4 فراهم کنند. ما در این مادربردها شاهد پشتیبانی از PCI Express 4.0 خواهیم بود که قبلا در سری مصرف کننده Ryzen 3000 و مادربردهای X570 عرضه شده‌اند.

با در نظر گرفتن این امر که AMD قصد دارد وضعیت خوب خود را در بازار با سری Threadripper 3000 حفظ کند، ما شاهد پرفورمنس فوق العاده‌ای در بخش چند رشته‌ای خواهیم بود که به لطف فرکانس بالاتر و فناوری ساخت 7 نانومتری بدست می‌آید. این پردازنده‌ها همچنین قرار است تعداد هسته‌های بیشتری از قبل داشته باشند اما AMD ترجیح می‌دهد قیمت را در سطح فعلی نگه دارد.

پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 به شکل رسمی در ماه نوامبر معرفی خواهند شد

اگر ما به روند عرضه نسل اول و دوم Ryzen Threadripper نگاه کنیم، می‌توانیم ببینیم که پردازنده‌های جدید با هسته برابر نسبت به نسل قبل چیزی نزدیک به 200 تا 300 دلار قیمت کمتری را به همراه داشتند. 2950X بعد از 1950X عرضه شد و 200 دلار ارزان‌تر بود. البته که این چیپ‌های با تعداد هسته بالا بازار متفاوتی دارند و چیزی بیش از 1200 دلار قیمت داشتند اما همزمان بسیار ارزان‌تر از رقبای Core X خود بودند.

در بحث قدرت پردازشی خام، طرح جدید باید آزمایش شود اما از آنجایی که شاهد یک مدل بهتر نسبت به دو نسل قبل با یک اینترکانکت قوی‌تر هستیم، عملکرد حافظه کش و تاخیر باید بهبود بزرگ‌تری را تجربه کرده باشد تا در کل شاهد سرعت بالاتری در سیستم باشیم. یک بار دیگر، انتظار داریم اطلاعات بیشتری در ماه‌های آینده منتشر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا