بازی هافناوریکسب و کار

از رابط USB 3.2 تا اعلام خبری خوش از درگاه Thunderbolt توسط اینتل

در یک ماه گذشته، رابط های USB دچار تحولاتی شده اند؛ مشخصات درگاه USB 3.2 با پهنای باند 20 گیگابیت در ثانیه به طور رسمی اعلام شد؛ رابط USB 3.2 که پس از رابط USB 3.1 قرار گرفته و به عنوان سریعترین درگاه USB جهان نیز شناخته می شود، از ترکیب 2 لاین 5 و یا 10 گیگابیت در ثانیه بهره می برد.

اینک خبری خوشحال کننده در زمینه رابط Thunderbolt منتشر شده است؛ اینتل مخترع و توسعه دهنده رابط های اصلی USB در جهان است که نمونه های اولیه آن را تا به امروز به صورت آزادانه و رایگان در اختیار جهان دیجیتالی قرار داده است. اینک این کمپانی اعلام کرده است که Thunderbolt نیز به زمره دیگر رابط های USB پیوسته و استفاده از آن، یعنی تولید تراشه های کنترلر این درگاه زین پس به صورت کاملا رایگان است.

بدین ترتیب توسعه دهندگان، سازندگان انواع تجهیزات دیجیتالی و… برای استفاده از رابط Thunderbolt نیازی به پرداخت هزینه و یا گرفتن اجازه نخواهند داشت. رابط تاندربولت، به گروه Promoter سپرده شده و البته این اتفاق همچنین سازگاری بین محصولات مبتنی بر اتصال USB Type-C را نیز گسترش خواهد داد. همگرایی پروتکل های Thunderbolt و پروتکل های USB-C، استفاده از آنها را بسیار افزایش داده است.

درگاه Thunderbolt 3 با ظاهر USB-C، با سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، اندروید، آی او اس و لینوکس سازگاری کامل دارد. این رابط می تواند به صورت همزمان به شارژ و یا انتقال اطلاعات پرداخته و از چند ورودی و خروجی تصویر نیز پشتیبانی نماید. به واقع Thunderbolt 3 که حال به صورت کاملا رایگان درآمده است، می تواند به تنهایی نقش یک ترمینال را ایفا نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا