فناوری

آموزش فعال کردن نشانگر درصد باتری مک بوک اپل

با این قطعی برق مکرری که کشور ما را درنوردیده است، دانستن مقدار شارژ باقی مانده دستگاه‌های ما امری ضروری و در مواقعی حیاتی است. لپتاپ‌های اپل هم از جمله محصولاتی است که در کشور ما کاربران زیادی (نه به نسبت لپتاپ‌های ویندوزی) دارد و ما هم بر آن شدیم تا با آموزش فعال کردن نشانگر درصد باتری مک بوک به این افراد و مدیریت انرژی دستگاه‌ آن‌ها کمکی کرده باشیم. برای مطالعه کامل این آموزش با ما همراه باشید.

باتری مک بوک‌های اپل به صورت خودکار بر روی حالت نشان باتری قرار دارند و اگر وسواس نداشته باشید می‌توانید به صورت کلی از وضعیت شارژ لپتاپ خود مطلع شوید. برای مثال اگر مقدار باتری مک بوک شما به مقداری کمتر از 20 درصد برسد، لپتاپ به شما اخطار خواهد داد تا شارژر را به آن متصل کنید اما با این شرایطی که به وجود آمده، بسیاری از افراد نیاز دارند تا مقدار دقیق شارژ باتری لپتاپ خود را بدانند. البته باز هم باید خاطرنشان کنیم که اگر بخواهید می‌توانید تنها با کلیک بر روی نماد باتری مک بوک خود، مقدار درصد باتری را در نوار منوی مک مشاهده کنید اما این روش یک نکته منفی دارد. برای هر بار مشاهده باید بر روی نشان باتری خود کلیک کنید که شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید.

اگر نخواهید همیشه با کلیک کردن از این موضوع مطلع شوید چه؟ خب باید به شما بگوییم که با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به سادگی این مورد را فعال کرده و تنها با یک نگاه از میزان شارژ دستگاه خود مطلع شوید.

مراحل فعال کردن نشانگر درصد باتری مک بوک

مرحله اول: تنظیمات مک بوک خود را باز کنید (System Preferences)

مرحله دوم: روی منو Dock & Menu کلیک کنید.

آموزش فعال کردن نشانگر درصد باتری مک بوک ۲

مرحله سوم: صفحه را اسکرول کرده و به پایین صفحه بروید. گزینه Battery را در سمت چپ پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

مرحله چهارم: در سمت راست تصویر بر روی گزینه Show Percentage کلیک کنید.

آموزش فعال کردن نشانگر درصد باتری مک بوک ۳

تمام شد. زین پس شما می‌توانید نشانگر درصد باتری مک بوک خود را در نوار منو مشاهده کنید. شاید پس از فعال کردن این گزینه و نمایش درصد باتری روی نوار منوی دستگاه شما چند ثانیه طول بکشد. با توجه به استفاده اپل از پردازنده کم مصرف M1 در سری جدید مک بوک‌های خود، عمر باتری این دستگاه‌ها بسیار بهبود پیدا کرده است اما با توجه به شرایط کشور، نیاز است تا این مورد انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا