بازی هافناوریکسب و کار

اپل به دنبال افزایش کارایی گرافیک – گرافیک‌های جدید در چند سال آینده

وقتی اپل در WWDC 2020 اعلام کرد در آینده مک بوک‌هایی با پردازنده ARM ساخت خود را به بازار عرضه می‌کند، احتمال می‌رفت که بخش‌های دیگر نیز دچار تغییرات شوند. به عنوان مثال کنار گذاشته شدن گرافیک‌های AMD برای حضور مدل‌های توسعه یافته اپل در مک‌ها بر پایه ARM. با این حال به نظر می‌رسد هنوز فضای زیادی تا ارائه عملکرد مناسب وجود دارد زیرا یکی از افشاگران می‌گوید با این که اپل به دنبال افزایش کارایی گرافیک می‌باشد اما حداقل چند سالی طول می‌کشد تا شاهد نمونه‌های بالا رده باشیم.

توییتی از سوی Jioriku منتشر شده که در واقع پاسخی به یک افشاگر دیگر یعنی Komiya می‌باشد. ظاهرا اپل روی افزایش کارایی گرافیکی خود کار می‌کند اما به مانند تمام چیزهای بزرگ دیگر توسعه آن زمان‌بر خواهد بود و ممکن است چند سالی طول بکشد تا به یک مدل اختصاصی مناسب دست پیدا کنیم. این یعنی در حالی که اولین مک بوک‌های بر پایه ARM همین امسال عرضه می‌شوند در بخش گرافیکی احتمالا عملکرد پایین‌تری را از مدل‌های AMD که در حال حاضر به مشتریان مک ارائه می‌شود، شاهد خواهیم بود.

اپل به دنبال افزایش کارایی گرافیک

البته گرافیک‌ فعلی اپل در نوع خود کارایی قابل تحسینی را ارائه می‌دهد. با نگاهی به واحد گرافیکی A12Z Bionic مشاهده می‌کنیم که توانسته هر دو گرافیک مجتمع AMD Ryzen 5 4500U و Intel Core i7 1065G7 را در تست‌های OpenCL شکست دهد. این می‌تواند بدین معنا باشد که گرافیک A14X Bionic حاضر در iPad Proهای آینده بسیار بهتر خواهد بود، بخصوص که اطلاعاتی از عملکرد احتمالی این چیپست منتشر شده و نشان می‌دهد شاید در حدود مدل 8 هسته‌ای Core i9 9880H قدرتمند باشد.

با تمام این حرف‌ها ما همچنان مطمئن نیستیم که گرافیک(های) اپل در اولین مک بوک بر پایه ARM چه عملکردی خواهد داشت اما اگر کاربران واقعا به دنبال چیزی قدرتمند باشند باید همچنان از نمونه‌های ارائه شده توسط AMD استفاده نمایند. اما اگر که از نظر گرافیکی کار خاصی نداشته باشند احتمالا مک بوک 12 اینچی با پردازنده 12 هسته‌ای ARM می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مناسب حداقل از نظر عمر باتری باشد.

نظر شما چیست؟ چقدر طول می‌کشد تا اپل گرافیک‌های مجزا و اختصاصی برای خود تولید نماید؟

بیشتر بخوانید: عملکرد احتمالی چیپست A14X Bionic – در سطح Core i9 اینتل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا