بازی هافناوریکسب و کار

ایسر الترابوک Swift 5 را با پردازنده‌های Ice Lake به‌روز خواهد کرد

یکی از اولین الترابوک‌هایی که گواهی پروژه Athena را دریافت خواهد کرد، Acer Swift 5 است. حتی با اینکه در طی کامپیوتکس شرکت اینتل هیچ اشاره‌ای به این مدل نداشت. اما به گفته Notebook Italia نسخه به‌روز شده این مدل دارای یک نمایشگر 14.1 اینچی با حاشیه‌های باریک، یک بدنه 999 گرمی، پردازنده Intel Ice Lake-U 15W، تا 16 گیگابایت حافظه رم، NVMe SSD و یک گزینه برای گرافیک GeForce MX250 است.

اینتل اخیرا جزئیات و ملزومات دریافت گواهی پروژه Athena را برای الترابوک‌ها اعلام کرده بود که حضور پردازنده‌های Ice Lake جزو اولین ملزومات آن بود. اولین الترابوک‌های نامزد دریافت این گواهی Dell XPS 13 2-in1، HP Envy 13 Wood Series و Lenovo Yoga S940 بودند. با اینکه اینتل هیچ اشاره‌ای به مدل‌های ایسر نکرد اما به نظر می‌رسد که مدل جدید Acer Swift 5 در اواخر سال این گواهی را دریافت خواهد کرد. ظاهرا نمونه اولیه این الترابوک نیز در کامپیوتکس دیده شده.

ایسر الترابوک Swift 5 را با پردازنده‌های Ice Lake به‌روز خواهد کرد

از آنجایی که پروژه Athena الترابوک‌هایی با وزن معین را می‌پذیرد، ایسر همچنان از ترکیب سبک وزن منیزیم و آلومینیوم بهره گرفته که در مدل‌های حال حاضر و سبک Swift استفاده شده بود. Notebook Italia اشاره می‌کند که نمونه اولیه Swift 5 که در کامپیوتکس حضور داشته، در چند بخش شاهد بهبود بوده از جمله حاشیه‌های باریک نمایشگر 14.1 اینچی و یک لولا که دیگر در زمان استفاده از صفحه نمایش دیده نمی‌شود.

فعلا مشخص نیست که کدام نمونه از پردازنده ده نانومتری Ice Lake در Swift 5 حضور خواهد داشت اما Notebook Italia احتمال داده که شاهد نسخه 15 واتی باشیم که در این صورت با یک پردازنده نسبتا ضعیف از سری U و گرافیک داخلی Iris Plus روبرو می‌شویم. همچنین باید پشتیبانی از حافظه رم تا 16 گیگابایت، NVMe SSD و حتی یک گرافیک مجزا GeForce MX250 را نیز در نظر گرفت. نمونه اولیه این الترابوک از پورت‌های USB-C و USB-A به همراه یک سنسور اثرانگشت و WiFi6 بهره گرفته بود.

زمان عرضه و قیمت این محصول در کامپیوتکس مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا