بازی هافناوریکسب و کار

بنچمارک اندازه گیری قدرت و پهنای باند PCI-Express در 3D Mark افزوده شد

گذرگاه PCI-Express 4.0 به تازگی معرفی شده است؛ مادربردهای X570 این درگاه را در خود حمل خواهد کرد. هر چند که هنوز سخت افزارهای چندانی از این درگاه پشتیبانی نمی کند، اما بنچمارک 3D Mark یک بنچمارک جدید را برای این درگاه معرفی کرده و حتی اولین ویدیوی آزمایش آن نیز منتشر شده است.

پهنای باند PCI-Express 4.0 در این بنچمارک برای استفاده از سخت افزارهای مهم از جمله کارت گرافیک، مورد آزمایش قرار می گیرد. بنچمارک جدید 3D Mark یک بار پردازشی سنگین را به GPU ارسال کرده و بدین ترتیب کارت گرافیک به نهایت پهنای باندی که در اختیار دارد، نیاز پیدا می کند.

آپلود مقدار بسیار زیادی از بافت های سنگین و داده های گرافیکی به GPU باعث می شود که انتقال داده به درگاه PCI-E بیشتر شده و بدین ترتیب پهنای باند و تاثیر گذرگاه PCI-E سنجیده می شود. هر چند که عملکرد گذرگاه PCI-E در نتیجه بازی تاثیر نداشته و حتی بسیاری از کارت گرافیک های موجود از تمامی این پهنای باند هم استفاده نکرده و رابط PCI-E 3.0 هم برای آنها زیاد است، اما این بنچمارک از نظر معیارهای علمی سخت افزاری می تواند جذاب و در عین حال کاربردی باشد. در ادامه اولین ویدیوی رسمی این بنچمارک و عملکرد آن را مشاهده خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا