بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: تفاوت مصرف باتری نمایشگر 60 و 120 هرتز در گوشی گلکسی S20 Ultra

نمایشگرهای با نرخ نوسازی بالاتر از 60 هرتز چند وقتی است که راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز کرده‌اند. سامسونگ امسال در پرچمداران سری S20 خود از نمایشگرهای 120 هرتز استفاده کرده است. در این مطلب قصد داریم تفاوت مصرف باتری نمایشگر 60 و 120 هرتز در گوشی گلکسی S20 Ultra را با هم ببینیم.

نمایشگرهایی با ریفرش ریت بالاتر در زمان‌های کوتاه‌تری به‌روزرسانی می‌شوند و در نتیجه این تغییر، هر حرکتی در آنها روان‌تر و سریع‌تر به نظر می‌رسد. نکته منفی ماجرا اینست که به واسطه این کار بیشتر، میزان مصرف باتری در گوشی نیز بالاتر می‌رود. اما این تفاوت مصرف باتری تا چه اندازه است و آیا اصلا ارزش استفاده از نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر را دارد؟

تفاوت مصرف باتری نمایشگر 60 و 120 هرتز در S20 Ultra

برای درک این ماجرا، باید یک گوشی را در هر دو حالت، با شرایط یکسان تست کرده و نتیجه آن دو را با هم مقایسه کرد. کانال یوتیوب PhoneBuff در جدیدترین ویدئوی خود، به سراغ گوشی گلکسی S20 Ultra سامسونگ رفته تا تفاوت مصرف باتری را در حالت 60 و 120 هرتز نمایشگر کشف کند.

در این ویدئو مشاهده خواهید کرد که او یک بار نمایشگر گوشی را در حالت 60 هرتز و یک بار 120 هرتز تنظیم کرده و سپس اقدام به باز کردن یک سری از اپ‌های مشخص می‌کند. او که این بار هم از روبات هوشمندش کمک گرفته، در هر کدام از برنامه‌ها یک ساعت سر می‌کند و حتی گوشی را به مدت یک ساعت در حالت نمایشگر خاموش قرار می‌دهد. این فرایند تا آنجاییکه تکرار می‌شود که شارژ گوشی به صفر رسیده و دستگاه خاموش شود.

پیش از تماشای ویدئو، پیش بینی می‌کنید که گوشی در حالت نمایشگر 120 هرتز، چقدر سریع‌تر شارژ تخلیه می‌کند. به ما بگویید که آیا این میزان از مصرف باتری به نظر شما برای نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالاتر، ارزش استفاده از آنها را دارد؟

تماشای ویدئو از یوتیوب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا