بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت تصویری از منوی استارت جدید ویندوز 10 منتشر کرد

مدت زیادیست که در رابطه با منوی استارت جدید ویندوز 10 صحبت‌های زیادی را شنیده‌ایم و گزارشات متعددی را شاهد بوده‌ایم. تغییر در این بخش قطعی است و حالا مایکروسافت با انتشار تصویری از منوی استارت جدید ویندوز 10 میزان تغییرات را به نمایش گذاشته است. همان‌طور که پیش بینی میشد، تغییر این بخش بسیار کم بوده اما مشخصا شفاف‌تر از قبل طراحی شده و حالا کمی زیباتر به نظر می‌رسد.

تصویری از منوی استارت جدید ویندوز 10 با ظاهر شفاف تر

اوایل سال میلادی جاری بود که گزارشی مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد ویژگی کاشی‌های زنده منوی استارت آخرین نسخه از ویندوز را حذف کند. کاشی‌های زنده به صورت آنی اطلاعاتی را در اپلیکیشن‌هایی مانند ایمیل، اسپاتیفای، آب و هوا و اخبار در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما اخیرا دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی چندانی را دریافت نکرده‌اند. همچنین اکثر برنامه‌های سوم شخص نیز دیگر از این ویژگی ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کنند.

در ماه مارس ردموندی‌ها شروع یک ماجراجویی جدید در مسیر Start Menu را اعلام کردند و رسما اعلام شد که کاشی‌های زنده به قوت خود باقی خواهند ماند. همچنین مایکروسافت از طراحی جدید مد نظر خود تصاویری را منتشر کرد که نشان میداد در طراحی جدید، آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در بلوک‌های شفاف قرار گرفته‌اند. منوی استارت جدید که احتمالا در سال آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت دارای کاشی‌های زنده با پس زمینه مطابق با تم سیستم تیره یا روشن خواهد بود. مایکروسافت در صفحه فیسبوک Microsoft 365 ظاهر جدید منوی استارت ویندوز 10 را به اشتراک گذاشته است.

تصویری از منوی استارت جدید ویندوز 10

طبق تصویر منتشر شده، کاشی‌های زنده غیر فعالند اما رنگ بلوک‌ها پر رنگ است، در حالی که آیکون‌ها با طراحی Fluent Design همراه شده‌اند. همچنین نشانگر این است که آیکون اپلیکیشن‌های سمت چپ منوی استارت دیگر در داخل بلوک‌ها قرار ندارند و در عوض درست کنار عناوین خود قرار گرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه زمانی مایکروسافت ظاهر جدید منوی استارت را به ویندوز 10 اضافه می‌کند اما انتظار این اتفاق را برای سال 2021 داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا