فناوری

مایکروسافت در حال کار بر روی چیپ جدید برای اکس باکس سری X

خبرنگاری با نام Brad Sams در کانال یوتیوب خود فاش کرد که مایکروسافت قصد دارد توسعه یک چیپ جدید برای اکس باکس سری X را انجام دهد. برد ادعا کرد که مایکروسافت در حال کار بر روی این چیپ است و از یافته‌های خود مطمئن است! او در ادامه بیان کرد:

” آیا با عرضه‌ی چیپست جدید، شاهد ارتقای عملکرد کلی کنسول خواهیم بود؟ به نظر من دلیل اصلی مایکروسافت برای ساخت این تراشه، بهره‌وری و کارآمدی بهتر و همچنین ساخت چیپ‌هایی با خنک‌کنندگی بهینه‌تر است، به دلیل اینکه انجام این کار هزینه‌های تولید را نیز کاهش می‌دهد.”

اصلاح و بهبود تراشه‌ها در طول عمر کنسول بازی رایج است، با این حال هنوز نامشخص است که آیا چیپ جدید مایکروسافت که در حال توسعه است بر روی ورژن‌های کنونی اکس باکس سری X قرار خواهد گرفت یا در بروزرسانی نسخه‌ی کنسولی جدیدی از سری اکس پیاده‌سازی خواهد شد. Xbox One X در سال 2017 پنج سال پس از اکس باکس One به بازار راه یافت، بنابراین با توجه به طول عمر کنسول‌های این شرکت و روند زمانی عرضه آن‌ها، می‌توان احتمال داد که اکس باکس جدید هم‌اکنون در حال توسعه باشد.

فعلا مشخص نیست که چیپ جدید بر روی کنسول کنونی عرضه خواهد شد یا در یک نسخه بروزرسانی شده ارائه شود

مایکروسافت چیپ جدید اکس باکس X

این در حالی است که موجودی هر دو کنسول نسل جدید اکس باکس با مشکل روبرو است اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت اخیرا برای تکمیل موجودی کنسول‌های خود تلاش بیشتری کرده است و هم‌اکنون Xbox Series X را می‌توان از استور رسمی مایکروسافت حتی با استفاده از یک کنسول اکس باکس خریداری کرد.

فروش ماهانه کنسول‌های سری اکس باکس برای اولین بار در ماه فوریه‌ی گذشته در اروپا بیشتر از PS5 بود. داده‌های GamesIndustry نشان می‌دهد که فروش کلی Xbox Series از پلی استیشن 5 بیشتر بوده. البته باید اشاره کرد که در جمع‌آوری این داده‌ها آمار کشور‌های بزرگی مانند بریتانیا و آلمان لحاظ نشده است. بر اساس همین آمار، کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول در اروپا در ماه فوریه لقب گرفت.

  • تلاش اکس باکس برای نجات کره زمین – عرضه محصولات قابل بازیافت تا 2030
  • واکنش مایکروسافت به جنگ: تعلیق فروش محصولات اکس باکس در روسیه
  • State of Decay 3 مورد انتظارترین بازی فیل اسپنسر رئیس اکس باکس
  • آیا ویندوز 12 مایکروسافت اولین سیستم عامل ابری این شرکت است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا