بازی هافناوریکسب و کار

همه اپراتورهای بزرگ انگلیسی از تجهیزات 5G هوآوی استفاده می‌کنند

به‌نظر می‌رسد که تلاش‌های آمریکا مبنی بر اثبات ناامن بودن استفاده از تجهیزات هوآوی به جواب نرسیده است. چرا که طبق گزارشی که اخیراً توسط نشریه Observer منتشر شده اعلام شده است که اپراتورهای بزرگ بریتانیا شبکه 5G خود را با کمک هوآوی توسعه داده‌اند.

شرکت چینی هوآوی در ساخت ایستگاه‌های 5G در 6 شهر از 7 شهر بریتانیا که در آنها Vodafone قصد راه‌اندازی نسل آینده اینترنت را دارد، همکاری می‌کند. علاوه‌براین هوآوی مشغول ساخت صدها سایت 5G برای EE است و قراردادهایی در همین زمینه با Three و O2 به ثبت رسانده است.

دولت بریتانیا هنوز تصمیم نگرفته است که آیا هوآوی را به عنوان خطری برای امنیت ملی تشخیص دهد یا خیر. اما شرکت‌های مخابراتی این کشور در نهایت به همکاری خود با کمپانی چینی در بخش‌های غیراساسی سیستم‌های خود ادامه دادند. در چنین شرایط پیچیده‌ای اگر دولت انگلیس تصمیم بگیرد تا هوآوی را از ساخت سیستم‌های رادیویی برای ارتباطات بی‌سیم کنار بگذارد، اقتصادی این کشور ضربه‌ی بزرگی خواهد خورد که رقم آن بین 4.5 میلیارد تا 6.8 میلیارد پوند برآورد شده است.همکاری هوآوی و انگلیس برای راه اندازی شبکه 5G

انگلستان هنوز تصمیمی درخصوص هوآوی نگرفته است

در ماه می دولت ایالات متحده هوآوی را در Entity List قرار داد که این موضوع شرکت‌های آمریکایی را از دادوستد با شرکت چینی منع کرده بود و این همکاری را منوط به کسب اجازه از دولت دانسته بود. نگرانی دولت آمریکا از هوآوی حتی با مقامات بلندپایه انگلیسی نیز مطرح شد، اما آنها هنوز درخصوص این موضوع که آیا باید فعالیت‌های این شرکت را محدود کنند یا خیر، تصمیم‌گیری نکرده‌اند. اما حالا با در نظر گرفتن اینکه هر چهار اپراتور انگلیسی از تجهیزات 5G هوآوی استفاده کرده یا قصد آن را دارند، می‌تواند اینگونه عنوان کرد که راه‌اندازی بخش بزرگی از شبکه 5G بریتانیا در دستان چینی‌ها است.

هوآوی پیش از این تأیید کرده بود که 50 قرارداد برای شبکه 5G دارند که در مجموع ساخت 150000 ایستگاه را به همراه خواهد داشت. طبق گفته یکی از کارشناسان بریتانیایی، اپراتورهای با خوشحالی از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کنند. اما دولت بریتانیا اگر در نهایت تصمیم بگیرد مانند همتای آمریکایی، استفاده از تجیهزات هوآوی در شبکه 5G را ممنوع کند، ممکن است تمام این سناریوها را به هم بریزد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا