بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت تا پایان 2020 تقریبا به طور کامل به پشتیبانی از فلش خاتمه می‌دهد

در سال 2020 نرم افزار Flash Player مسیری به سوی نابودی را در پیش گرفت و مایکروسافت امسال به پشتیبانی از فلش در سه مرورگر اینترنتی پایان داد. در عین حال کمپانی ادوبی انتشار بروزرسانی و توزین‌های این نرم‌افزار را نیز متوقف کرد. با این حال هنوز فناوری فلش به طور کامل از میان رفته و پشتیبانی از آن برای کاربری‌های تجاری همچنان ادامه دارد. ضمنا مرورگر مایکروسافت اج امکان اجرای پلاگین‌های ادوبی فلش پلیر را از طریق حالت اکسپلورر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سال 2017، کمپانی‌های مایکروسافت، ادوبی و دیگر کمپانی‌های بزرگ دنیای فناوری از جمله فیسبوک، اپل و گوگل اعلام کردند که بعد از سال 2020، دیگر از فلش پشتیبانی نخواهد شد.

پایان پشتیبانی از فلش تا پایان 2020

اکنون Suchithra Gopinath، مدیر برنامه‌های مایکروسافت اعلام کرده است که این کمپانی در تاریخ 31 دسامبر به پشتیبانی از Flash Player بر روی مرورگر اج، Edge Legacy و اینترنت اکسپلورر پایان خواهد داد. ردموندی‌ها تا پایان 2020 همچنان به انتشار بروزرسانی‌های امنیتی برای Adobe Flash Player ادامه خواهند داد. به گفته Gopinath، با کاهش کاربران این نرم افزار و وجود گزینه‌های بهتر و ایمن‌تری همچون HTML5، WebGL و WebAssembly، مایکروسافت تصمیم گرفته دیگر از این فناوری قدیمی پشتیبانی نکند.

اما همان طور که ذکر شد، تا پایان امسال فناوری فلش به طور کامل از دنیای تکنولوژی محو نمی‌شود. هنوز کمپانی‌هایی هستند که برای اجرای محتویات اینترنت و برخی برنامه‌ها از این فناوری استفاده می‌کنند و ادوبی نیز از آنها پشتیبانی می‌کند. این کمپانی در همین راستا قراردادی را با گروه Harman سامسونگ برای پیشرفت این کار به امضا رسانده است. همچنین این فناوری به کارکرد خود در حالت اینترنت اکسپلورر مرورگر مایکروسافت اج ادامه می‌دهد. از ژانویه 2021، نرم افزار Adobe Flash Player به طور پیشفرض بر روی تمامی مرورگرهای مایکروسافت و نسخه‌های قدیمی‌تر از KB4561600 که در ژوئن 2020 منتشر شدند غیر فعال و مسدود خواهد شد.

اگر قصد دارید به طور کامل Flash را از سیستم خود پاک کنید، مایکروسافت آپدیتی را برای Removal of Adobe Flash Player از طریق Microsoft Update Catalog، ویندوز آپدیت و WSUS منتشر کرده است. مدتیست که فلش به آرامی در حال محو شدن است. از سال گذشته این نرم افزار به صورت پیشفرض بر روی کروم 76 مسدود شد و گوگل نمایش محتوای فلش در نتایج جستجو را از ماه اکتبر متوقف کرد و همچنین سافاری، فیسبوک و موزیلا نیز همگی پشتیبانی از این نرم افزار را قطع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: عجله ادوبی برای پایان دادن به پشتیبانی از فلش : تا پیش از پایان 2020 حذفش کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا