فناوری

آنر مجیک 5 پرو با سنسور دوربین سفارشی 1/1.12 اینچی رونمایی شد

آنر امروز استراتژی جدید «پرچم‌دار دوگانه» خود را شرح داد. در این استراتژی هر دو خط تولید نام «مجیک» را به اشتراک می‌گذارند، یک طرف سری سنتی و در سمت دیگر تاشوهای مجیک V است. تحولات هیجان انگیزی برای Magic Vs وجود دارد، اما فعلا اینجا جای مناسبی برای پرداختن به آن نیست. امروز فعلا تمرکز خود را بر روی پرده‌برداری از پرچمداران جدید آنر مجیک 5 و میجیک 5 پرو و بررسی مشخصات آنها می‌گذاریم.

  • آنر از اولین باتری سیلیکونی کربنی با 12.8 درصد چگالی انرژی بیشتر رونمایی کرد

نگاهی به مشخصات گوشی آنر مجیک 5 پرو

در سری جدید طراحی حلقه دوربین “Eye of Muse” که در سال گذشته شاهد آن بودیم به سیستم دوربین سه گانه Star Wheel تبدیل شده است. با کنار گذاشتن نام های ویژه بازاریابی، آنچه باید بدانید این است که این دوربین به سمت تنظیمات سه گانه 50 مگاپیکسلی رفته است.

مشخصات مجیک 5 پرو

اما ماژول اصلی آن دارای سنسور 1/1.12 اینچی سفارشی شده و دارای دیافراگم روشن f/1.6 است. در مقایسه با مجیک 4 پرو که دارای سنسور 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.8 بود، این یک ارتقاء عظیم از نظر توانایی جمع آوری نور به حساب می‌آید. حتی بهتر از آن، آنر تثبیت کننده تصویر اپتیکال را در دوربین اصلی فعال کرد. همچنین دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض (122 درجه) آن نیز دارای دیافراگم روشن‌تر، f/2.0 (در مقابل f/2.2) است.

در کنار سنسورها ماژول پریسکوپ نیز به طور قابل توجهی تغییر کرده است. اکنون به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام Sony IMX858 وجود دارد که بی‌شک جز برترین‌ها است. این لنز همچنان بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می‌دهد (با لنز f/3.0 روشن تر در مقابل f/3.5) و یک سیستم اپتیک محاسباتی Ultra Fusion را برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر ارائه می دهد.

مشخصات مجیک 5 پرو

ضمن اینکه سیستم دوربین از مجموعه‌ای از حسگرها کمک می‌گیرد، یک لیزر 3D ToF برای فوکوس، یک سنسور چند طیفی برای دمای رنگ و یک حسگر سوسو زدن، که در کنار خود کمک ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای را نیز خواهند داشت. پیش از این نیز آنر برای ثبت یک رکورد ورزشی با موسسه گینس همکاری کرد و این کار را به طور خودکار با حالت ضبط حسگر حرکتی هوش مصنوعی انجام داد.

  • ثبت لحظات شکست رکوردهای جهانی با دوربین مجیک 5 پرو آنر

برای فیلم برداری IMAX Enhanced Movie Master به کاربران این امکان را می‌دهد که فیلمبرداری و ویرایش فیلم را در تلفن خود انجام دهند. صحبت از این موضوع، این است که این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در قالب HDR10+ یا Magic-Log 10 بیتی ضبط کند.

مشخصات مجیک 5 پرو

نگاهی به طراحی و نمایشگر گوشی مجیک 5 پرو

با نگاهی به اطراف تلفن، متوجه طراحی منحنی آن خواهید شد، که ظاهراً از آثار معمار آنتونی گائودی الهام گرفته شده است. مردی که در پشت بسیاری از ساختمان‌های شاهکار جسورانه و غیرمعمول در بارسلونا قرار دارد، از جمله همان جایی که رویداد MWC هر ساله در آن برگزار می‌شود. صفحه نمایش 6.81 اینچی از چهار طرف خمیده است. پنل بزرگ LTPO می‌تواند به نرخ به روزرسانی 120 هرتز نیز برسد. مانند مدل سال گذشته، وضوح تصویر 1312*2848 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 461ppi را به آن می‌دهد.

مشخصات مجیک 5 پرو

صفحه نمایش مجیک 5 پرو با طراحی بهبودیافته، می‌تواند به حداکثر روشنایی HDR 1800 نیت (نزدیک به دو برابر حداکثر 1000 نیت Magic4 Pro) برسد. همچنین هنگامی که نیاز به پایین آمدن دارد، از نور کم PWM با فرکانس بالا در 2160 هرتز استفاده می‌کند. صفحه نمایش همچنین برای دقت رنگ در دو سطح روشنایی – 120 نیت برای داخل خانه و 800 نیت – در فضای باز کالیبره شده است. این یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ است. همچنین دارای یک شجره سینمایی با گواهینامه IMAX Enhanced است. بلندگوهای استریو با DTS:X Ultra نیز پتانسیل سرگرمی را افزایش می‌دهند تا کاربر هرچه بیشتر حس غوطه‌وری را داشته باشد.

در قسمت جلویی، یک بریدگی به شکل قرص سنسور در گوشه سمت چپ بالا وجود دارد. یکی یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی (f/2.4، فوکوس ثابت) و دیگری سنسور عمق سه بعدی است. این امکان تشخیص چهره سه بعدی را فراهم می کند. همچنین یک اثر انگشت خوان در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

مشخصات مجیک 5 پرو

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای حداکثر توان و کارآیی

خوب، نوبتی هم باشد وقت آن رسیده که به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کنیم که قرار است توان لازم برای این دستگاه را تولید کند. آنر این تراشه را با 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 جفت کرده است. این گوشی با رابط کاربری MagicUI 7.1 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می‌شود. البته این قسمت از مشخصات مجیک 5 پرو به صورت کلی بیان شده بود زیرا آنر این گوشی را با سخت افزارهای سفارشی زیادی نیز بارگذاری کرده است.

چیپست نمایشگر جداگانه‌ی آن می‌تواند به افزایش نرخ فریم در بازی‌ها کمک کند و همچنین دارای یک اثر HDR همیشه روشن برای بهبود ویدیوها است. همچنین چیپست امنیتی جداگانه‌ی آن توسط کوالکام توسعه داده شد. در واقع این همان جایی است که اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور و داده های بیومتریک (شناسه چهره و اثر انگشت) در آن ذخیره می‌شود.

مشخصات مجیک 5 پرو

بعد از تمام موارد نام برده به بخش امکانات اتصال می‌رسیم که در آن آنر ادعا می‌کند اولین معماری آنتن مستقل Wi-Fi و بلوتوث در صنعت برای این گوشی است و می‌تواند عملکرد Wi-Fi 6 را تا 200٪ افزایش دهد و تاخیر را تا 30٪ کاهش دهد.

انرژی این گوشی توسط یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که با پشتیبانی از سوپرشارژ سیمی 66 واتی و 50 واتی بی‌سیم شارژ می شود. خوشبختانه این برند چنین نیز هنوز شارژر را از درون جعبه‌ی محصول خود حذف نکرده است.

آنر مجیک 5 کمی پایین‌تر از مدل پرو اما بالاتر از مجیک 4 پرو

آنر مجیک 5 از نظر مشخصات کاملا شبیه برادر پرو خود است اما کمی تقلیل داده شده. این مدل با صفحه نمایشی کمی کوچکتر (و در عین حال هنوز بسیار بزرگ) 6.73 اینچی عرضه می‌شود. حداکثر روشنایی HDR به 1600 نیت کاهش می‌یابد. با این حال، باز هم این بسیار بالاتر از مجیک 4 پرو است.

مشخصات مجیک 5 پرو

شاید مهم‌ترین تفاوت در تفاوت دوربین آن است که از ماژول‌های 54 مگاپیکسلی اصلی (1/1.49 اینچ)، 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 32 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده است. آنر مجیک 5 از همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 5 استفاده می‌کند، اما در عوض پیکربندی حافظه آن به 8/256 گیگابایت محدود شده است. همچنین، این گوشی یک میلی‌متر از پرو باریک‌تر است، اما همان ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را دارد و از SuperCharge سیمی ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند (البته این بار بدون امکان شارژ بی‌سیم).

مشخصات مجیک 5 پرو

قیمت گذاری و زمان عرضه

سری آنر مجیک 5 در سه ماهه آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) در دسترس خواهد بود. آنر مجیک 5 در رنگ‌های آبی و مشکی، مجیک 5 پرو در رنگ‌های آبی یخچالی، سبز چمنی، بنفش مرجانی، نارنجی و مشکی عرضه می‌شود.

مشخصات مجیک 5 پرو

آنر مجیک 5 پرو در یک پیکربندی، 12/512 گیگابایت، با قیمت 1،200 یورو (معادل 1270 دلار / 1055 پوند / 105،000 روپیه) در دسترس خواهد بود. اما برادر قانع‌تر آنر مجیک 5 با پیکربندی (8/256 گیگابایت) با قیمت 900 یورو (950 دلار / 795 پوند / 78500 روپیه) مقرون به صرفه تر به نظر می‌رسد. با توجه به پردازنده یکسان و دیگر مشخصات که آن را از مدل مجیک 4 پرو بالاتر قرار می‌دهد می‌تواند یک گزینه مناسب به عنوان یک پرچم دار باشد.

از MWC 2023 چه خبر:

  • TCL از تبلت های NXTPAPER 11 و Tab 11 رونمایی کرد
  • شیائومی 13 لایت با اسنپدراگون 7 نسل 1 وارد بازار می شود
  • نگاهی به برنامه ی اعلام شده برای رویداد MWC 2023
  • نوکیا C22 و C32 معرفی شدند – تا سه روز عمر باتری
  • نوکیا G22 با تمرکز بر تعمیر پذیری و ماندگاری طراحی شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا