بازی هافناوریکسب و کار

لپ‌تاپی با پردازنده Core i7 10710U و گرافیک Xe DG1 مشاهده شد

در حالی که CES 2020 به ما نشان داد ممکن است در آینده لپ تاپی با پردازنده Tiger Lake و گرافیک Xe DG1 را شاهد باشیم، به نظر می‌رسد محصول دیگری در رادار ما قرار گرفته است. محصولی که در Geekbench مشاهده شده می‌تواند از قصد اینتل برای یک محصول همه جانبه (پردازنده + گرافیک مجزا) را برای مقابله با AMD و Nvidia در بازار گرافیک لپ تاپ، پرده بردارد.

یکی از کانون‌های اصلی CES 2020، البته در زمینه محصولات اینتل، Xe DG1 بود، اولین گرافیک مجزا این شرکت. در حالی که بسیاری روی ترکیب Xe DG1 با معماری Tiger Lake حساب کرده بودند، به نظر می‌رسد ترکیب دیگری نیز وجود دارد. Tekknological قبلا در کنفرانس اینتل در لاس وگاس موفق شده بود یک لپ تاپ Comet Lake با گرافیک Xe DG1 را مشاهده کند. حالا _rogame در یک لیست Geekbench پیکربندی مشابهی را یافته است. نکته عجیب ماجرا البته تاریخ ثبت لیست بوده که به دسامبر برمی‌گردد و ظاهرا تا به حال کسی نتوانسته بود آن را پیدا کند.

Geekbench نشان می‌دهد که در ماشینی با مشخصات Intel Corporation CometLake U DG1 DDR4 RVP اجرا شده، چیزی که تا به حال دیده نشده بود. اتفاقا در لیست گزارش شده که گرافیک از 6 گیگابایت حافظه بهره می‌برد. البته _rogame ادعا نکرده که اینتل برنامه دارد لپ تاپ‌های Comet Lake U و Xe DG1 را به بازار عرضه کند. این لیست می‌تواند متعلق به همان دستگاهی باشد که Tekknological در CES 2020 مشاهده کرده بود. بنابراین احتمال دارد اینتل مخفیانه مشغول توسعه چنین پیکربندی باشد یا این که تنها یک لپ تاپ مفهومی را شاهد هستیم که هیچ وقت به بازار عرضه نمی‌شود.

لپ‌تاپی با پردازنده Core i7 10710U و گرافیک Xe DG1 مشاهده شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا