بازی هافناوریکسب و کار

از کارت گرافیک تا مراسم اورکلاک در غرفه GALAX در کامپیوتکس 2019

در ادامه ی پوشش نمایشگاه کامپیوتکس 2019، به سراغ برند GALAX می رویم که عمده فعالیت آن در حوزه کارت گرافیک با اورکلاکینگ بالا، حافظه های رم و ذخیره سازی است. البته در این نمایشگاه هم GALAX بساط آتش بازی اورکلاک خود را به راه انداخته و به مانند همیشه، این قابلیت مهم کارت گرافیک های خود را به رخ کشیده است. در ادامه به معرفی محصولات GALAX خواهیم پرداخت.

کارت گرافیک GALAX GeForce RTX 2080Ti HOF OC Lab Edition

کارت گرافیک جدید این شرکت با نام GALAX GeForce RTX 2080Ti HOF OC Lab Edition یک پرچمدار کاملا حرفه است که تهویه آن با مدل های بسیاری در بازار متفاوت است. تهویه این کارت گرافیک، بر عهده بلاک خنک کننده مایعی است که از متریال های شفاف تولید شده و بر روی یک مدار چاپی حرفه ای با 12 لایه قرار گرفته است. این کارت گرافیک که از ویژگی اورکلاک بالایی برخوردار است، می تواند فرکانس های 1350 مگاهرتز را در وضعیت پایه، و 1680 مگاهرتز را برای حالت افزایش به خدمت گیرد.

سیستم تامین نیروی مدار VRM و PWM به صورت کاملا دیجیتالی طراحی شده است؛ چوک های DrMOS و آرایش 16 فاز رگولاتور، نیرویی مناسب را در اختیار کارت گرافیک قرار می دهد. 3 فاز برای حافظه های GDDR6 اختصاص یافته است. این بلوک سفارشی آب، با همکاری Bitspower طراحی شده است. فیتینگ های بالای کارت گرافیک، امکان نصب ورودی و خروجی مایع را فراهم می سازند.

کارت گرافیک GALAX RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary Edition

یکی از جدید ترین کارت گرافیک های GALAX، با نام RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary Edition یک محصول منحصر به فرد است که این شرکت به مناسبت تولد 10 سالگی در حوزه کارت گرافیک ها طراحی شده است؛ این کارت گرافیک دارای 2 مخرج اتصال به خنک کننده مایع باز بوده و 3 عدد فن 10 سانتی متری نیز تهویه دیگری را بر عهده دارند که در ترکیب نهایی شاهد یک کولر هیبرید هستیم.

کارت گرافیک GALAX RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary Edition دارای یک حلقه در وسط بوده که می توانند مانند سال شمار، از سال 2010 تا 2019 را نشان دهد. در حال حاضر GALAX اشاره ای به قیمت گذاری این مدل نکرده است. همچنین فرکانس های نهایی نیز اعلام نشده اند.

رم های GALAX HOF OC Lab RGB

شرکت GALAX برخی از رم های قدیمی خود را به کلی از کامپیوتکس حذف کرده و ترجیح داده است تا تنها ماژول های جدید را به نمایش درآورد. رم های GALAX HOF OC Lab RGB از جمله آنها هستند که تا فرکانس 4000 مگاهرتز تولید شده و از فناوری LED RGB سازگار هستند.

یک پوشش آلومینیومی برای تهویه بیشتر تراشه ها در آن به کار رفته است که بدون شک تنها یادآور طراحی GALAX است.

سالید های GALAX HOF

شرکت GALAX چند نمونه از SSDهای خود را نیز به کامپیوتکس آورده است. سالید های GALAX HOF از نوع M.2 و PCI-E نوع توسعه بوده و در ظرفیت های 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت تولید می شوند. این خانواده به کنترلر Phison PS5012-E12 مجهز بوده و با پشتیبانی از پروتکل NVME 1.3، به باس PCIe 3.1 x4 متصل می شوند. بر روی آنها به مانند دیگر محصولات سری HOF یک هیت سینک با رنگ آمیزی سفید نصب شده است. در برخی مدل های دیگر هم رنگ آمیزی قرمز را شاهد هستیم.

در نسخه اسلاتی آنها، در کنار هیت سینک نیز دیودهای LED برای جذابت بصری به کار رفته است. GALAX در این سری Toshiba BiCS 3D NAND نوع 64 لایه بهره گرفته است. به گفته GALAX، سرعت خواندن در هر 3 عضو GOF به 3400 مگابایت در ثانیه می رسد. سرعت نوشتن نیز بسته به ظرفیت، به ترتیب 2 گیگابایت در ثانیه برای مدل 512 گیگابایتی و 2.8 گیگابایت برای مدل های 1 و 2 ترابایتی است.

این شرکت برای حافظه کش از نوع SLC بهره برده و حافظه DRAM نیز در هر 3 مدل لحاظ شده است. سرعت دستورات تصادفی بر اساس معیار 4K در سالید های زیبا و قدرتمند سری GALAX HOF، برابر با 400K IOPS تا 660K IOPS است.

در ادامه می توانید تصاویری از مراسم اورکلاک کارت گرافیک ها را در غرفه GALAX مشاهده کنید:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا