بازی هافناوریکسب و کار

اولین آزمایش Hyperloop با دو مسافر انجام شد

آنطور که از خبر‌ها پیداست، دیروز هایپرلوپ دو مسافر را در پیست آزمایشی 500 متری با سرعت 107 مایل در ساعت جابجا کرده است. البته این مرحله هنوز مراحل اولیه آزمایش این فناوری است اما هر چه باشد نتیجه آن هیجان انگیز به نظر می‌رسد. برای جزئیات بیشتر اولین آزمایش Hyperloop با دو مسافر با سخت افزار مگ همراه باشید.

سیستم حمل و نقل فوق العاده سریع Hyperloop که نقطه قوت نقل و انتقال انسان‌ها در قرن بیست و یکم خواهد بود، دیروز یک مسیر 500 متری در صحرای نوادا را به صورت آزمایشی طی کرد تا فناوری جدید خود را آزمایش کند.

هایپرلوپ چیست؟

Virgin Hyperloop (VH) یک سیستم حمل و نقل فوق العاده است که از غلا‌ف‌های مغناطیسی برای رسیدن به سرعت زیاد در امتداد لوله‌های خلا extreme استفاده می‌کند. این سیستم توسط الون ماسک در سال 2013 رونمایی شد و سال آینده توسط یکی از شرکت‌های تابعه ایشان با نام Virgin Group توسعه یافت.

غلاف مغناطیسی توانست مسیر آزمایشی 500 متری را در عرض 15 ثانیه و با حداکثر سرعت 107 مایل در ساعت طی کند. دو نفر از کارکنان ویرجین با نام‌های سارا لوچیان و جاش گیگل، در داخل غلاف بودند تا بررسی آزمایشی خود را انجام دهند.

VH عنوان کرده که سیستم آن می‌تواند مسافران را در مدت زمان 43 دقیقه از لس آنجلس به سانفرانسیسکو منتقل کند. این سیستم برای محقق کردن این رویا به حداکثر سرعت 670 مایل در ساعت نیاز دارد. این مقدار تقریباً دو برابر رکورد فعلی جهانی است که توسط قطار ماگ لو در ژاپن در سال 2015 ثبت شده است.

ویژگی‌های فناوری Hyperloop

طبق گفته آقای ماسک، بلیط این سفر قیمتی حدود 20 دلار دارد و می‌تواند با فاصله 30 ثانیه‌ای از یکدیگر به سمت مقصد ارسال شوند. هزینه ساخت این مسیر تقریبا 6 میلیارد دلار است.

برای مقایسه، قطار پرطرفدار High Speed ​​2 که در انگلیس با هزینه‌ای در حدود 106 میلیارد پوند (140 میلیارد دلار آمریکا) ساخته می‌شود و لندن را به شمال انگلیس متصل می‌کند. این سیستم که با فناوری‌های مدرن ساخته شده است باید سرعت 250 مایل (تقریبا یک سوم ایده ایلان ماسک) در ساعت داشته باشد.

وب سایت VH’s مزایای زیست محیطی این فناوری را هم عنوان کرده است. این فناوری یا به صورت زیر زمینی ساخته می‌شود و یا روی تخته‌های بتونی اجرایی خواهد شد. پس تداخل در اکوسیستم خارجی را به حداقل می‌رساند. از طرف دیگر این سیستم قرار است به طور کامل توسط صفحات خورشیدی مسقف شود اجرا شود.

نظر شما درباره اولین آزمایش Hyperloop با دو مسافر چیست؟ آیا تجربه‌ای نزدیک به آن را داشته‌اید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا