بازی هافناوریکسب و کار

با انتشار Instagram Reels، ثروت مارک زاکربرگ از مرز 100 میلیارد دلار گذشت

اگر حالا به دنبال یک وجه مشترک بین سه شخصیت بزرگ دنیای فناوری، جف بزوس مدیر عامل آمازون، بیل گیتس موسس مایکروسافت و مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیسبوک بگردیم، به این نتیجه می‌رسیم که ارزش هر سه آنها بیش از صد میلیارد دلار است. پس از اینکه فیسبوک ویژگی Instagram Reels را برای اینستاگرام منتشر کرد،ارزش سهام کمپانی به یک باره با افزایش قابل توجهی مواجه شد ثروت مارک زاکربرگ به بیش از 100 میلیارد دلار برسد و او نیز همچون موسس مایکروسافت و آمازون، به باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها ملحق شود.

افزایش ناگهانی ثروت مارک زاکربرگ و صعود به رتبه سوم ثروتمندترین افراد جهان

بر اساس Billionaires Index کمپانی بلومبرگ، دارای مدیرعامل فیسبوک حالا بیش از صد میلیارد دلار است. او اکنون بعد از بیل گیتس با ثروت 120 میلیارد دلار در جدول ثروتمندترین مردان جهان در رده سوم قرار دارد. جف بزوس با دارایی خارق‌العاده 190 میلیارد دلاری با اختلاف رتبه اول این جدول را در اختیار دارد. زاکربرگ 13 درصد از سهام فیسبوک را در اختیار دارد. سهامی که ارزش آن روز گذشته به دنبال انتشار قابلیت جدید Reels برای اینستاگرام 6 درصد افزایش یافت. Reels مشابه قابلیتی در اپلیکیشن تیک تاک است که توسط آن می توانید ویدئوهای کلیپ 15 ثانیه را ضبط و سپس با افکت، آهنگ و ابزارهای دیگر پیش از به اشتراک گذاشتن آنها را منحصر به فرد کنید.

ثروتمندترین افراد جهان

پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری دستور تحریم تیک تاک را صادر کرد، انتظار می‌رود افزایش ارزش سهام فیسبوک همچنان ادامه داشته باشد. اگر مایکروسافت تیک تاک را تصاحب نکند، این اتفاق از 20 سپتامبر تاثیر خود را نشان خواهد داد و امکان تراکنش‌های مالی تیک تاک برای کاربران امریکایی گرفته می‌شود. در ماه ژوئن بعد از سخنرانی دردسر ساز زاکربرگ، ارزش دارای‌هایی او 7 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد اما همچنان چهارمین فرد ثروتمند جهان بود. در کل طول سال جاری قریب به 22 میلیارد دلار ثروت مدیر فیسبوک افزایش یافته که در مقایسه با 75 میلیارد دلار جف بزوس چندان زیاد محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: برنامه Reels به صورت جهانی توسط اینستاگرام منتشر شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا