بازی هافناوریکسب و کار

جزئیات از کار افتادن Google در روز دوشنبه

صبح روز دوشنبه، در اتفاقی عجیب سرویس‌های مختلف Google مانند Gmail و Drive حدودا به مدت 45 دقیقه از کار افتادند و بسیاری از کاربران قادر به انجام کارهای خود نبودند. پس از این حادثه، گوگل قول پیگیری و گزارش آنچه که اتفاق افتاده را داد. این شرکت پس از یک هفته، در پستی که توسط 9to5Google منتشر شد، یافته‌های خود از جزئیات از کار افتادن Google را به اشتراک گذاشته است.

جزئیات از کار افتادن Google

مرکز این اتفاقات، کارهایی بود که شرکت Google برای انتقال سرویس شناسه کاربری خود ( که احراز هویت اعتبار حساب شما را انجام می‌دهد) صورت گرفته بود. این مشکل در ماه اکتبر و در زمانی ایجاد شد که شرکت به پیکربندی جدیدی (برای تخصیص منابع خود) نقل مکان کرد (در واقع کل پیکربندی سرویس‌های خود را تغییر داد)، در حالی که قسمت‌هایی از پیکربندی قدیمی را در جای خود باقی گذاشت و تکلیف‌ آن‌ها مشخص نشد.

با جا گذاشتن تعدادی از مولفه‌های قدیمی، آن‌ها به اشتباه مقدار‌های خود را با یک خطا پاسخ می‌دادند و اگر این شرکت برخی از پروتکل‌ها و اقدامات امنیتی دیگر را ایجاد نکرده بود، این قطعی زودتر اتفاق می‌افتاد. متأسفانه، این پروتکل‌ها هم بعد از مدتی منقضی شدند و سیستم‌های خودکار رفتارهایی را بروز دادند که گویی مشکلی واقعا روی داده است. Google اقدامات محافظتی برای جلوگیری از این نوع مشکلات در نظر گرفته بود، اما این موارد برای اتفاق صبح دوشنبه کافی نبودند.

گوگل در گزارش خود اعلام کرد: “ما می‌خواهیم از مشتریان و مشاغل آنها که به دلیل تأثیر این حادثه متضرر شدند عذرخواهی کنیم. ما هر حادثه‌ای را که در دسترس بودن و قابلیت اطمینان مشتریان ما تأثیر بگذارد، بسیار جدی می‌گیریم. “

در حالی که مهندسان این شرکت نسبتاً بسیار سریع توانستند این مشکل را برطرف کنند، اما گوگل به این مقدار راضی نشده و می‌گوید قصد دارد تا اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از وضعیت مشابه در آینده انجام دهد. برای مثال یکی از اهداف آن برقراری ارتباط بهتر هنگام قطع خدمات است. از طرف دیگر گوگل قصد دارد تا سیستم‌های نظارتی خود را بهبود بخشد و بتواند زودتر پیکربندی‌های نادرست را ترمیم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا