بازی هافناوریکسب و کار

انتقال کارخانه‌ اپل در چین به ویتنام در آینده نزدیک

پیرو مناقشات فی ما بین چین و آمریکا، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژیک دو طرف مورد هدف قرار گرفتند. حال در راستای ادامه این جنگ و جدل‌ها، رویترز گزارش داد که اپل از شرکت فاکسکان خواسته است تا مقداری از ظرفیت تولید iPad و MacBook را به ویتنام منتقل کند و پروژه انتقال کارخانه‌ اپل در چین به ویتنام را استارت بزند. به گفته منبع رویترز، خطوط مونتاژ فاکسکان قرار است در نیمه اول سال آینده در استان باکس گیانگ ویتنام تولید خود را آغاز کنند. این منبع در ادامه خاطرنشان کرد که اپل به دلیل ادامه اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین می‌خواهد زنجیره تامین خود را عوض خواهد کرد.

البته باید یادآور شد که گزارش رویترز این نکته را مشخص نمی‌کند که کدام مدل‌های iPad یا Mac در ویتنام مونتاژ می‌شود و چه نسبتی از کل تولید اپل به خارج از چین منتقل می‌شود. اما باید در نظر داشت که این اولین محصولات اپل نیست که در ویتنام مونتاژ می‌شود. بله. اپل در این کار سابقه دارد و در اوایل سال جاری نیز تولید واحد AirPods Pro را در آنجا آغاز کرد.

این اولین بار نیست!

البته در این قضیه ویتنام تنها نیست و اپل مدتی از هند هم برای تولید برخی از مدل‌های آیفون استفاده کرده است، اگرچه این موضوع به قبل از جنگ تجاری ایالات متحده و چین باز می‌گردد و این موضوع به شرکت اپل کمک کرد تا مقررات واردات محلی را رعایت کند.

از طرف دیگر وبسایت Nikkei در اوایل هفته جاری گزارش داد که فاکسکان قصد دارد تا مبلغ 270 میلیون دلار را در ویتنام سرمایه گذاری کند تا ظرفیت تولید خود را گسترش دهد. گفته می‌شود که این شرکت تایوانی بیش از 30 درصد خطوط تولید خود را (بخاطر این موضوع) به خارج از چین منتقل می‌کند.

نظر شما درباره مناقشات آمریکا و چین و انتقال کارخانه‌ اپل در چین به ویتنام چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا