بازی هافناوریکسب و کار

حذف رینگ آلومینیومی خودروی ساینا، ابتکار جدید سایپا

گروه خودروسازی سایپا سیاست منحصربه‌فردی در جذب مشتریان خود دارد و به نظر می‌رسد که در طول سال‌ها فعالیت خود، به خوبی از این تکنیک جواب گرفته است. حذف امکانات اولیه خودرو و تبدیل آن به آپشن‌های جانبی سیاست اختصاصی سایپا در این صنعت است. پیش‌تر در اوایل سال شاهد این بودیم که این شرکت زه ضربه‌گیر درب خودروی پراید را از این محصول حذف کرد و آن را به یک آپشن جانبی در هنگام خرید خودرو تبدیل کرده است. این بار اما به نظر می‌رسد نوبت به خودوری ساینا و خریداران احتمالی این محصول است که قربانی سیاست گروه خودروسازی سایپا شوند.

عصر ایران به تازگی تصویری از خودروی ساینا منتشر کرده است که در آن شاهد این هستیم که رینگ‌های آلومینومی این خودروی حذف شده و با رینگ‌های فولادی و قالپاق جایگزین شده است. البته از آنجاییکه هیچ اطلاع رسانی رسمی در این رابطه صورت نگرفته است، هنوز مشخص نیست که رینگ‌های آلومینیومی هم مانند زه ضربه‌گیر پراید به یک آپشن جانبی تبدیل خواهند شد و یا به دلیل مشکلات پیش آمده در رابطه با تهیه و ساخت قطعات خودرو به دلیل تحریم‌ها تا اطلاع ثانوی خبری از این رینگ‌ها نیست.

البته حذف رینگ‌های آلومینیومی تنها تغییر چند وقت اخیر خودروی ساینا نیست. این محصول در ابتدا با زه بالای پلاک هم رنگ با بدنه و رکاب پلاستیکی هم رنگ با بدنه عرضه می‌شد، اما از ابتدای سال 97 رکاب پلاستیکی ساینا به طور کل حذف شد و زه هم رنگ بالای پلاک هم به رنگ مشکی پلاستیک خام تغییر کرد.

ساینا با رینگ فولادی در بازار خودرو با قیمتی در حدود 46 میلیون تومان به فروش می‌رسد و نسخه اتوماتیک آن 57.5 میلیون تومان قیمت دارد. حالا باید دید که در آینده کدامیک از امکانات اولیه این خودرو حذف شده و به آپشنی با هزینه اضافی برای آن تبدیل می‌شود. پیش‌بینی شما چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا