بازی هافناوریکسب و کار

رونمایی فوجی‌فیلم از دوربین کامپکت 1400 دلاری X100V

پس از آنکه تصویری از دوربین X100V در اینترنت لو رفت، فوجی‌فیلم سرانجام از جدیدترین عضو خانواده دوربین‌های کامپکت محبوب خود رونمایی کرد. X100V (که حرف V آن وی خوانده می‌شود و نه 5، هرچند که پنجمین دوربین این سری است) در مقایسه با نسل قبلی خود دستخوش تغییرات خوبی شده است، که این آن را به یک گزینه کامپکت برای عکاسی در خیابان یا تعطیلات تبدیل می‌کند.

مشخصات دوربین X100V فوجی فیلمدوربین Fujifilm X100V

X100V دارای یک دوربین 26.1 مگاپیکسلی جدید با سنسور X-Trans CMOS 4 اسن که با پردازنده نسل جدید X-Processor 4 همراه شده است. در کنار سنسور جدید، این دوربین مجهز به لنز جدید 23mm F2 که باتوجه به اینکه این دوربین از سنسور کراپ بهره می‌برد دارای فاصله کانونی 35 میلیمتری می‌باشد که این آن را به گزینه خوبی برای عکاسی خیابانی و موارد مشابه تبدیل میکند. البته باید در نظر داشته باشید که این لنز ثابت و غیرقابل تعویض است، اما می‌توانید با تجهیزات جانبی فاصله کانونی آن را تغییر دهید.

این لنز همچنین دارای یک فیلتر ND داخلی است که در مقایسه با مدل قبلی به‌روزرسانی شده و حالا دارای 4 بازه است. متأسفانه این فیلتر ND بنا به دلایلی فقط در حالت عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ویدئو در دسترس نمی‌باشد. X100V می‌تواند به‌صورت مستقیم با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه 8 بیت 4:2:0 فیلمبرداری کند، اما برای فیلمبرداری 10 بیت 4:2:2 باید از کابل HDMI استفاده کرد. این دوربین دارای جک میکروفون می‌باشد، اما اگر برای نظارت قصد بر فیلم قصد استفاده از هدفون را دارید، باید از تبدیل پورت USB-C که تعبیه شده استفاده کنید.

جنس بدنه بیرونی این دستگاه از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم است که هم در رنگ نقره‌ای و هم مشکی موجود می‌باشد. امکان کنترل دستی در این دوربین از تنظیم دستی ISO و موارد دیگر از طریق جوی استیک و کلیدهای دیگر در نظر گرفته شده است. X100V تا حد زیادی در برابر نفوذ اجسام خارجی مهر و موم شده است. اما بر خلاف بدنه، لنز آن اینگونه نیست و بهتر است که از فیلترهای محافظ استفاده شود.دوربین Fujifilm X100V

به‌طور کلی X100V به نظر می‌رسد یک دوربین کوچک سرگرم کننده برای کسانی باشد که به حمل و نقل آسان اهمیت می‌دهند. اندازه جمع‌وجور آن برای کسانیکه که به دوربین قابل حمل مناسب است. از طرف دیگر فاصله کانونی ثابت برای افرادی که نمی‌خواهند از فواصل متفاوت تصاویر ثبت کنند می‌تواند جالب باشد. به بیان ساده شما می‌توانید این دوربین را در حد یک دوربین موبایلی خیلی باکیفیت در نظر بگیرید.

X100V فوجی فیلم با برچسب قیمت 1400 دلاری خود ارزان نیست، اما به نظر می‌رسد از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوش ساخت باشد. بعید به نظر می‌رسد که این دوربین انتخاب کسانی باشد که یک بار قصد خرید دوربین را دارند، اما برای کسانیکه دوربین‌هایی با چند لنز در اختیار دارند، این دوربین کوچک و ساده می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا