فناوری

مشخصات مادربرد رده بالای ایسوس ROG Crosshair X670E Extreme

پس از انتشار اطلاعات در مورد پردازنده‌های جدید AMD و پلتفرم آن، ایسوس اخیرا مشخصات بیشتری را در مورد مادربرد مورد انتظار ROG Crosshair X670E Extreme خود که یکی از مدل‌های بالا رده است ارائه کرده. با این حال تصاویر منتشر شده از این مادربرد کیفیت بالایی ندارد و جزئیات تصویری خیلی خوبی فعلا از این محصول منتشر نشده، اما ایسوس به برخی از ویژگی‌های جدید این Motherboard اشاره کرده که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

بُرد این محصول نسل جدید دارای یک جفت اسلات PCIe 5.0 x16 است و احتمالا در زمان استفاده از هر دو Slot، هر اسلات تنها دارای 8 مسیر است. ایسوس فعلا اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نکرده است. همچنین این مادربرد حداکثر از پنج درایو SSD M.2 NVMe پشتیبانی می‌کند و چهار مورد از این Drive ها از PCIe 5.0 پشتیبانی خواهند کرد و تنها دوتای آن‌ها onboard هستند.

پشتیبانی از DDR5 سوکت AM5 و چهار اسلات M.2 با پشتیبانی از PCIe نسل 5

ایسوس همچنین وعده پشتیبانی از USB 4 و USB 3.2 Gen 2×2 را با پشتیبانی از شارژ سریع +Quick Charge 4 و توان 60 وات داده است. این مادربرد همچنین با یک نمایشگر AniMe Matrix LED عرضه می‌شود و کاربر می‌تواند آن را شخصی‌سازی کند.

مادربرد ایسوس ROG Crosshair X670E Extreme

سوکت AM5 شرکت AMD توسط یک منبع تغذیه با فاز 2+20 احاطه شده و در هر فاز یک تنظیم کننده جریان وجود دارد که می‌توان قدرت 110 آمپر را ارائه کند. این ویژگی به خصوص برای عملکردهای اورکلاکینگ مناسبت است به دلیل اینکه AMD وعده‌های زیادی برای Overclock با چیپست‌های X670E را داده است. این مادربرد همچنین از شش پورت SATA برخوردار است.

این برُد همچنین دارای نمایشگر LED دیباگ و رفع اشکال Q-Code است. مادربرد ایسوس ROG Crosshair X670E Extreme در بخش نورپردازی نیز ممتاز به نظر می‌رسد و با نصب چندین ARGB header، می‌توان علاقه‌ی سازنده به بهبود ویژگی‌های نورپردازی را مشاهده کرد.

از ویژگی‌های دیگر مادربرد ایسوس می‌توان به پورت اترنت 10 گیگابایتی Marvell AQtion و پشتیبانی از WiFi 6E اشاره کرد. کمپانی سازنده همچنین از پلتفرم صدای SupremeFX با بهره‌مندی از چهار تبدیل کننده دیجیتال به آنالوگ ESS ES9218PQ که می‌توانند نسبت سیگنال به نویز 130 دسیبل را ارائه دهد پشتیبانی می‌کند.

  • AMD تایید کرد پشتیبانی از پلتفرم AM4 ادامه دارد
  • مادربرد های جدید MSI X670 معرفی شدند – عرضه در پاییز
  • معرفی پردازنده های Ryzen 7000 در کامپیوتکس همراه با سوکت AM5

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا