فناوری

مایکروسافت تایید کرد که هنوز بر روی پروژه دستگاه استریم خود کار می کند

شایعات پیرامون برنامه‌های مایکروسافت برای ساخت یک دستگاه ویژه استریم بازی حداقل از سال 2016 به گوش می‌رسد و البته خود این شرکت نیز تلاش خود را برای طرحی و ساخت این چنین دستگاهی را در چند سال گذشته بیش از یک بار تایید کرده است.آخرین اطلاعات منتشر شده در چند وقت اخیر نشان می‌دهد که هنوز کار بر روی دستگاه استریم ادامه دارد اما هنوز مدتی تا تولید فاصله داریم.

پروژه Keystone هنوز آماده نشده است

روز پنجشنبه، یکی از سخنگویان مایکروسافت در مصاحبه با Windows Central تایید کرد که این شرکت همچنان بر روی ساخت یک دستگاه ویژه استریم کار می‌کند. این پروژه متمرکز بر روی سخت افزار اختصاص داده شده به بازی Xbox Cloud – با نام رمز Keystone – است، اما هنوز آماده رونمایی عمومی نیست.

  • عرضه سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت در کریسمس آینده

در این مصاحبه، نشت خبری در ماه مارس نیز تأیید شده است که “Keystone” را در لیستی از سیستم عامل‌های مایکروسافت نشان می‌دهد. فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی، به پاسخ مایکروسافت به Chromecast در سال 2020 اشاره کرد و همچنین اینکه توسعه چنین دستگاهی را در سال گذشته تأیید کرده بودند. این خبر به دنبال شایعات قبلی در مورد طراحی و ساخت باکس استریم 99 دلاری بود.

طرح مفهومی کار شده در مورد ظاهر احتمالی دستگاه استریم مایکروسافت

تاکید بر روی ساخت دستگاه استریم با وجود پلتفرم‌های مختلف

در حال حاضر، مشترکین Game Pass می‌توانند بازی‌ها را روی Xbox، گوشی تلفن همراه یا تقریباً هر رایانه شخصی اجرا کنند. با این حال، مایکروسافت اعتقاد دارد هنوز هم می‌تواند از طریق یک سخت‌افزار مختص استریم با هزینه بسیار کمتر از قیمت Xbox که می‌تواند بر روی تلویزیون‌ها استریم کند، مشترکین جدیدی به دست بیاورد.

این دستگاه می‌تواند به یک دانگل یا یک ستاپ باکس کوچک تبدیل شود که نسخه‌ی ویژه‌ای از سیستم عامل Xbox را اجرا می‌کند. علاوه بر استریم بازی‌ها، ممکن است از برنامه‌های سرگرمی موجود در Xbox مانند نتفلیکس و اپل تی‌وی نیز پشتیبانی کند. اما در هر صورت مایکروسافت به دنبال هر هدفی از ساخت این دستگاه استریم که باشد، می‌توان حدس زد که حداقل امسال آن را نخواهیم دید.

مطالب مرتبط:

  • شایعه: سرویس xCloud مایکروسافت در آینده امکان استریم بازی‌های PC را فراهم می‌کند
  • مایکروسافت و آزمایش استریم بازی از کنسول اکس‌باکس روی موبایل
  • همکاری مایکروسافت و سامسونگ بر روی پروژه Xbox Everywhere
  • تغییر رویه های اشتراک Xbox Game Pass برای هر دستور CMA

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا