فناوری

رگولاتور بازی ویدیویی چین در 6 ماه گذشته بیکار بوده است

جنگ علنی کشور چین با بازی‌های ویدیویی سبب شده تا در طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های بازی سازی کسب و کار خود را تعطیل کنند! با توجه به روند این شرکت در طی چند ماه گذشته شاید این امر کمی بدیهی به نظر برسد اما جالب است بدانید که از طرف دیگر ماجرا، رگولاتور بازی ویدیویی چین در 6 ماه گذشته بیکار بوده است و به هیچ بازی‌ای مجوز انتشار نداده است!

  • کودکان چینی تنها اجازه 3 ساعت بازی در هفته را دارند
  • پایان تراژدی فورتنایت در چین – خاموشی سرورهای این بازی توسط ایپک
  • ممنوعیت بازی PUBG و 117 برنامه چینی توسط دولت هند

رگولاتور بازی ویدیویی چین چیست و چگونه؟

وبسایت خبری SCMP در گزارشی اعلام کرده که رگولاتور بازی ویدیویی چین که به اختصار NPPA خوانده می‌شود، از 6 ماه پیش تا به امروز هیچ مجوز جدیدی برای بازی‌های داخلی و خارجی این کشور صادر نکرده است! با وجود اینکه هنوز هیچکس نمی‌داند که چه بلایی بر سر این سازمان آمده و یا اینکه این موارد تعمدی است یا خیر، اما هر چه که هست باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی و انتشار آن‌ها و حتی گسترش کسب و کار بازی‌های ویدیویی در شرکت خود را تخته کنند و حتی به فعالیت خود هم ادامه ندهند!

رگولاتور بازی ویدیویی چین در 6 ماه گذشته بیکار بوده است

در این شرایط بسیاری از بازیکنان چینی در تلاشند تا عنوان‌های جدیدی برای بازی کردن داشته باشند در کمال ناامیدی چشمشان به عنوان‌های خارجی خوش بود که آن هم در هفته‌ی گذشته خشک شد. حتما شما هم خبر تعطیل شدن استیم جهانی در چین را شنیده‌اید! اکنون تنها 150بازی تایید شده‌ی چین در یک نرم افزار لوکال استیم در چین فعال است و بازیکنان این پلتفرم در چین به مانند گذشته تنوع بازی ندارند.

هنوز هم مشخص نیست که این انفعال رگولاتوری چین به چه دلیلی است اما هر چه که هست به نفع مردم این کشور و در وهله‌ی اول بازیکنان این کشور نخواهد بود. این رگولاتوری هنوز مشخص نکرده که دلیل صادر نکردن مجوزهای بازی چیست اما احتمالا خودتان می‌توانید حدس بزنید که داستان از چه قرار است! کشور چین در چند ماه گذشته تمام تلاش خود را کرده تا بازی‌های ویدیویی را در کشور خود محدود و محدودتر کند. بخش بزرگی از این اقدامات هم پس از آن رخ داد که چندی از مقامات چین از بازی‌های ویدیویی به عنوان مخدر روح و روان یاد کردند! از آن موقع تا به امروز اتفاقات زیادی بازی‌های ویدیویی در چین رخ داده و خب اگر مهره‌های مختلف این بازی را در کنار هم قرار دهید متوجه می‌شوید که دلیل آن چیست و قرار نیست به این زودی‌ها این شرایط تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا