بازی هافناوریکسب و کار

سامسونگ برای رقابت با شیائومی و هوآوی، ساخت گوشی را به چینی‌ها می‌سپارد

در طول دو سال گذشته سامسونگ رقابت سختی با سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند از جمله شیائومی و هوآوی داشته است و این موضوع در بخش گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی‌تر شدیدتر بوده است. حتی اگر سامسونگ گوشی‌های جذابی را هم در این بخش معرفی کند، معمولاً این محصولات معمولاً گران‌تر از رقیبان چینی هستند و این مسأله منجر به کاهش چشمگیر سهم سامسونگ در بازارهای نوظهور مانند هند شده است. سامسونگ به منظور رقابتی‌تر کردن شرایط تصمیم دارد تا یک پنجم از سهم تولید گوشی‌های هوشمند خود را به چین واگذار کند.

براساس گزارشی که اخیراً توسط رویترز منتشر شده، سامسونگ تولید برخی از مدل‌های گلکسی A را به سازندگان چینی مانند Wingtech محول خواهد کرد. درحالیکه سامسونگ جزئیات دقیقی از این موضوع منتشر نکرده است، منابع فاش کرده‌اند که این شرکت قصد سال آینده حدود 60 میلیون گوشی خود را از مجموع 300 میلیون دستگاه تولید به چینی‎ها بسپارد. کارخانه‌هایی مانند Wingtech برای چندین برند مانند هوآوی، شیائومی و اوپو گوشی تولید می‌کنند و افزایش سطح تولید به آنها امکان آن را می‌دهد که هزینه‌ها را پایین نگه داشته و سریع‌تر گوشی تولید کنند.

در حالیکه این اقدام می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا قیمت محصولات خود را پایین بیاورد، از طرف دیگر می‌تواند منجر به از دست رفتن کنترل این شرکت بر روی کیفیت دستگاه‌ها باشد. این موضوع همچنین می‌تواند با کاهش هزینه‌های تمام شده برای شرکت سازنده باعث کمک به رقیبان سامسونگ نیز شود. با این حال، درصورتیکه سامسونگ بخواهد در رقابت باقی بماند انتخاب دیگری به غیر از اعتماد به سازنده چینی ندارد. سامسونگ در اطلاعیه خود به رویترز گفته است که به جهت گسترش سهم خود و ایجاد اطمینان از مدیریت کارآمد، خطوط محدودی از تولید گوشی را به خارج از کارخانه خود منتقل کرده است. Wingtech هم در طراحی و هم تولید دست دارد و سامسونگ اطمینان داده است که کیفیت دستگاه‌های خود را با همان استاندارد همیشگی چک خواهد کرد و متعهد به ارائه محصولات باکیفیت خواهد ماند.

طبق گفته یک مرجع آگاه دستگاه‌های تولید شده توسط کارخانه‌های چینی در درجه اول در جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی فروخته خواهند شد. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که سامسونگ تنها تولیدکننده غیرچینی نیست که دستگاه‌های خود را در چین تولید می‌کند. بخش از تولیدات اپل هم توسط شرکت تایوانی فاکسکان انجام می‌شود که در چین نیز کارخانه‌هایی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا