بازی هافناوریکسب و کار

عضو کمیسیون صنایع و معادل مجلس: قطع اینترنت، هزینه ایجاد امنیت!

نزدیک به دو روز از زمان قطع اینترنت در کشور می‌گذرد و در طول این مدت تنها وبسایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند و سرورهای آنها در داخل وجود دارد، برای تعدادی از کاربران در دسترس می‌باشند. روز گذشته اعلام شد که این محدودیت‌ها تا 24 ساعت ادامه خواهد داشت، اما حالا با گذشت بیش از یک روز از این وضعیت، همچنان کاربران اینترنت با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

محسن کوهکن، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به این موضوع، از قطعی اینترنت به عنوان هزینه ایجاد امنیت یاد کرد و از مراجع تصمیم‌گیر درخواست کرد که در اولین فرصت بعد از برقراری شرایط مد نظرشان اتصال اینترنت را برقرار کنند. کوهکن در مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا وضعیت فعلی کشور را به محل کاری تشبیه کرد که در آن ناامنی ایجاد شده و گفت:

وقتی در محل کارتان ناامنی پیش می‌آید، اولویت اول ایجاد امنیت است که آن هم هزینه‌هایی دارد. لذا قطعی اخیر اینترنت هم هزینه ایجاد امنیت است، البته که می‌توان از مقامات مسئول درخواست کرد که در اولین فرصت و بعد از ایجاد شرایط مد نظرشان و برطرف شدن مشکلات احتمالی ارتباطات اینترنت را برقرار کنند.

او قطع اینترنت را کاملاً منطقی دانست که در اتفاقات مشابه دیگر کشورهای جهان نیز دست به آن می‎زنند. کوهکن با نام بردن از کشور عراق گفت که وقتی در آنجا مشکل امنیتی پیش آمد اینترنت قطع شد، چون به همان میزان که ارتباطات اینترنتی و تکنولوژی برای خدمت کردن به مردم است آن‌هایی که به دنبال اقدام علیه منافع مردم هستند هم از اینترنت بهره می‌برند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان عنوان کرد که در شرایط فعلی قطعی اینترنت اجتناب‌ناپذیر بود و می‌توان آن را هزینه ایجاد امنیت دانست؛ کاری که دارای پشتوانه عقلانی و قانونی نیز هست. کوهکن ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت و بعد از ایجاد شرایط مورد نظر اتصال اینترنت را برقرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا