فناوری

سامسونگ خود را با تلویزیون های Neo QLED به CES 2021 معرفی کرد

سامسونگ امروز و پیش از شروع رویداد مجازی CES 2021 لاین آپ تلویزیون ‌های خود در سال 2021 را معرفی کرد. تلویزیون های Neo QLED سامسونگ که از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند، تلویزیون‌های بزرگ microLED ، مدل های Lifestyle جدید و برنامه سامسونگ برای کاهش تخریب محیط زیست.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

شرکت سامسونگ برای CES 2021 تکنولوژی جدیدی به نام Neo QLED معرفی کرده است که در مدل‌های پرچمدار خود استفاده خواهد کرد و Neo QLED را ترکیبی از تکنولوژی بک‌لایت و پردازش تصویر جدید توصیف کرده است. در ساخت مدل‌های پرچمدار 8K) QN900A) و 4K) QN90A) از این تکنولوژی استفاده شده است.

Neo QLED

بر اساس توضیحاتی که سامسونگ ارائه داده، در Neo QLED از مینیLED برای بک‌لایت استفاده می‌شود، LEDهای بسیار کوچکی که می‌توانند نور را در ناحیه‌ی خیلی ریزی متمرکز کنند. این کار این امکان را می‌دهد که نوردهی موضعی در محدوده‌ی بسیار کوچکتری انجام شود و نقاط ریزتری از نور بتوانند به مقدار کافی روشن شوند که در نتیجه‌، کنتراست بالاتری قابل دستیابی شده است. سامسونگ به تعداد این محدوده‌ها اشاره‌ای نکرده است ولی از بهتر بودن این تکنولوژی نسبت به QLEDهای فعلی خود خبر داده است.

ویژگی دیگر تکنولوژی Neo QLED استفاده از پردازشگر تصویر جدید با نام Neo Quantum است که از 16 عدد مدلِ شبکه‌ی عصبی آموزش داده شده برای AI upscaling و یادگیری عمیق بهره می‌برد، به زبان ساده یعنی استفاده از هوش مصنوعی برای بزرگ‌سازی تصاویری که کوچک‌تر از وضوح تلویزیون هستند تا به اندازه‌ی تلویزیون برسند.

Neo QLED

تلویزیون‌های Neo QLED خصوصیات دیگری هم دارند:

  • حاشیه‌های باریکتر
  • نسخه جدیدتر سیستم ردیابی اصوات در تصویر و بهینه سازی صدای خروجی براساس تحلیل محیط اطراف
  • پایشگر سلامته وشمند “Samsung Health” به همراه مربی شخصی
  • حالت‌های بازی جدید برای نسبت تصویرهای 32:9 و 21:9
  • AMD FreeSync Premium Pro
  • تماس تصویری Google Duo
  • قابلیت همگام‌سازی با Office 365 از طریق مرورگر داخلی
  • One Connect Box باریکتر

اولین ارائه کننده microLED به مشتریان عمومی

سامسونگ دو مدل جدید که از تکنولوژی microLED بهره می‌برند را نیز معرفی کرد. این دو مدل غول‌پیکر در اندازه‌های 99 و 110 اینچ عرضه خواهند شد و مانند بقیه‌ی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ هم قابل استفاده خواهند بود.

هر دو 4k هستند و از سیستم صوتی 5.1 کاناله و امکان تقسیم تصویر به چهار قسمت هم بهره ‌می‌برند.

microLED

در تکنولوژی microLED مثل OLEDها از تکنولوژی self-emitting(عدم استفاده از بک‌لایت و یکی بودن بک‌لایت با پنل) استفاده می‌شود ولی برخلاف OLEDها از مواد آلی ساخته نشده‌‌اند و در طی زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. همین مورد باعث افزایش مقدار نور خروجی هم شده‌ است. ولی در نقطه مقابل، این تکنولوژی تاکنون برای استفاده توسط مصرف‌کنندگان نهایی بسیار گران بوده و به همین خاطر تا این لحظه به شکل پنل‌های جداگانه و فقط هم به شرکت‌های تجاری‌ فروخته می‌شدند تا در آنجا کنار هم قرار بگیرند و به اندازه مورد نظر برسند.

با این حال، مدل‌هایی که توسط سامسونگ در سال 2021 عرضه می‌شوند اولین مدل از تلویزیون‌های استانداردی هستند که از فناوری microLED در آنها استفاده شده است. البته قیمت‌ این مدلها طبیعتاً بسیار بالا خواهد بود(حداقل ده هزار دلار برای ارزانترین مدل).

مدل‌های جدیدتر Lifestyle برای سال 2021

مدل‌های جدید Lifestyle برای سال 2021

سامسونگ از مدل‌های جدیدتر سری Lifestyle هم رونمایی کرده است. ضخامت قاب مدل Frame حالا نصف مدل سال 2020 است و حاشیه‌های جداشونده هم در پنج رنگ و دو سبک قابل انتخاب هستند. خریداران این سری هم به صورت خودکار یک اشتراک تصاویر هنری دریافت می‌کنند که شامل بیش از 1400 قطعه هنری است.

برنامه سامسونگ برای سبزتر شدن

سامسونگ از علاقه‌ی خود برای سبزتر شدن این شرکت نیز صحبت کرده است، کاهش کربن منتشر شده برای تولید تلویزیون ،کاهش مصرف انرژی محصولات، کارتون‌هایی که بازیافت آنها راحت‌تر است و همچنین ریموت کنترل‌هایی که پنل خورشیدی دارند و با نور و یا از طریق USB شارژ می‌شوند.

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا